Sztywniejszy, teleskopowy widelec o średnicy ø41 mm zapewnia lepszą pracę zawieszenia. Dobrze osadzone przednie koło umożliwia łatwą zmianę kierunku jazdy (nawet przy wyprostowanym motocyklu – łatwe prowadzenie w korku), a ogólna charakterystyka zawieszenia gwarantuje „miękkość” typową dla większego motocykla.
Oprócz zaprojektowania nowego silnika jak i ramy, zoptymalizowano również umiejscowienie silnika oraz opracowano nowe podwozie, które charakteryzuje się krótkim rozstawem kół oraz długim wahaczem. Ostry kąt pochylenia widelca zapewnia naturalne prowadzenie oraz łatwe manewrowanie motocyklem.
Nowy Z400 łączy elegancką, agresywną stylistykę Modelu Z650, z wieloma elementami modelu legendarnego Z300 aby stworzyć agresywne, zwinne i typowo „męskie” wrażenie. Jego muskularna, atletyczna bryła odzwierciedla zwiększone osiągi, tworząc jednocześnie płynną konstrukcję, która wygląda, jakby unosiła się nad silnikiem. Podobnie jak pozostałe modele serii Z, elementy stylistyki Sugomi („przykucnięta” sylwetka, nisko umieszczona głowa oraz podniesiony ogon) tworzą sylwetkę natychmiast rozpoznawalną jako Supernaked Kawasaki.
Wysokość siedzenia wynosząca 785mm oraz wąska budowa zarówno siedziska (węższe o 30 mm), jak i tyłu silnika zapewniają kierowcy optymalne ułożenie nóg oraz możliwość łatwego oparcia stóp o podłoże.
Z400 wyposażony jest w zestaw wskaźników o ułożeniu podobnym jak w modelu Z650. Obrotomierz w stylu analogowym jest łatwy do odczytania oraz posiada wskaźnik załączonego biegu, umiejscowiony na środku wielofunkcyjnego wyświetlacza.
Pól-pływająca przednia tarcza hamulcowa modelu Z400 o średnicy ø310 mm (taka sama wielkość jak w modelu Z1000), gwarantuje absolutnie pewne hamowanie. Nowa pompa hamulcowa przedniego hamulca pomaga wyeliminować nieskuteczny (jałowy) skok, przyczyniając się do zwiększenia sterowalności. Z400 wyposażony jest w system ABS oparty o najnowszą jednostkę ABS firmy Nissin, która jest najbardziej kompaktową i najlżejszą spośród dostępnych na rynku.
Lekka konstrukcja nowego silnika oraz ramy, w połączeniu z działaniami projektowymi mającymi na celu zmniejszenie wagi motocykla, pozwoliły na osiągnięcie całkowitej masy Z400 na poziomie 167 kg (o 3 kg mniej w porównaniu do Z300) – co czyni go najlżejszym dwucylindrowym motocyklem w swojej klasie.
Konstrukcja motocykla zapewnia zrelaksowaną pozycję dla każdego kierowcy, niezależnie od warunków jazdy. Wyprostowana pozycja podczas jazdy oraz szeroka kierownica zapewniają kierowcy idealną pozycję do aktywnej kontroli, ułatwiając jednocześnie dynamiczną, sportową jazdę.
Zaprojektowanie silnika od podstaw pozwoliło na zoptymalizowanie go pod względem wielkości, masy i wydajności. Jego wielkość można porównać do silnika modelu Z250 z lat 2013-2018. Pomimo większej pojemności, udało się zmniejszyć masę silnika do minimum. Czysta stylistyka zmodernizowanego układu zapewnia odpowiednie chłodzenie przy zachowaniu minimalnej ilości zewnętrznych przewodów.
Bardziej kompaktowe sprzęgło (ø139 mm >> ø125 mm) z mniej sztywnymi tarczami zapewnia lżejszą pracę dźwigni. Nowe sprzęgło ma szerszy zakres załączania co ułatwia kontrolę nad zmianą biegów.
Z400 posiada ramę kratową, której konstrukcja jest podobna do ramy modelu Ninja H2. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej dynamicznej analizy sztywności, Z400 zapewnia optymalną sztywność przy ograniczonej wadze. Nowa rama znacząco przyczynia się do zmniejszenia masy motocykla.
Nowy silnik o pojemności 399 cm2 dostarcza wyraźnie lepsze osiągi w porównaniu do swojego poprzednika: 33.4 kW (o 4.4 kW więcej niż w 2018r Z300). Wyższą sprawność silnika w dużej mierze można przypisać nowemu układowi dolotowemu powietrza oraz większej komorze powietrznej. Uzupełnieniem zwiększonych osiągów jest gładka reakcja przepustnicy oraz wysoki moment obrotowy, co sprawia, że motocykl jest przyjazny zarówno dla nowych jak i doświadczonych kierowców.
Uzupełnieniem eleganckiego wyglądu Z400, jest zaprojektowany na nowo reflektor LED, który zapewnia znacznie zwiększoną jasność oraz lepiej oświetloną ścieżkę jazdy.
This will close in 0 seconds