Wersja Trial tego doskonałego scramblera pozwala na swobodniejsze wykorzystywanie go poza utwardzonymi drogami. Taką możliwość otwierają szprychowane koła, które zachowując większą od obręczy odlewanych elastyczność stają się mniej wrażliwe na uszkodzenia podczas jazdy po gorszych nawierzchniach. W takich warunkach dodatkowo poprawia atrakcję większa o dwa cale przednia obręcz.
Cała reszta doskonałej mechaniki jest identyczna z bardziej szosową wersją 500 osadzoną na odlewanych ze stopów lekkich siedemnastocalowych obręczach.
Strukturę nośną obu wersji Leoncino 500 stanowi bardzo sztywna przestrzenna rama spawana z rur stalowych. Jej zewnętrzne belki są już elementami stylistycznymi komponując się z krawędzią zbiornika paliwa i bocznych paneli. W ramie podwieszony jest opracowany we Włoszech specjalnie dla Leoncino zespół napędowy. Źródłem napędu jest chłodzona cieczą dwucylindrowa krótkoskokowa pięćsetka o rozrządzie DOHC, wysokim stopniu sprężania i czterech zaworach na cylinder. Rozwija ona 47 KM przy 8500 obr/min i 45 Nm przy 6000 obr/min zapewniając tym doskonałe osiągi. Do tego doskonale pracująca sześciobiegowa skrzynia.
Tylne, wysunięte na długim przestrzennym wahaczu koło resorowane jest jednym w pełni regulowanym amortyzatorem umieszczonym niecentralnie bliżej prawej strony motocykla i zapewniającym skok zawieszenia wynoszący 128 mm. Przedni widelec to dwa teleskopy typu upside-down o średnicy rur nośnych 50 mm dające skok 125 mm. Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwie tarcze z przodu o średnicy 320 mm i jedna z tyłu 260 mm oraz niezawodny układ ABS.
Muskularna sylwetka, bardzo sprawna mechanika, elektronika i hydraulika. Kawał doskonałej, nowoczesnej technologii w atrakcyjnym, przyciągającym spojrzenia włoskim opakowaniu.