Historia Benelli

Jak to zwykle bywa historia wielu wielkich firm rozpoczyna się w garażu. W naszym przypadku był to garaż rodziny Benelli, gdzie w 1911 roku sześciu braci Benelli: Giuseppe, Giovanni, Francesco, Filipo, Domenico i Tonino zaczynało produkcję motocyklowych podzespołów.

W 1921 roku powstał „Velomotore”: motocykl bazujący na ramie rowerowej z silnikiem 2T o pojemności 75cc, w następnym roku do produkcji wszedł doceniony przez wielu użytkowników model „Motoleggera 98cc”.Wielu legendarnych zawodników jeździło na motocyklach Benelli.

Obok samego Tonino Benelli byli to również Ambrosini, Saarinen, Hailwood i Carruthers. Pod koniec lat 60 powstał ostatni motocykl wyprodukowany przez rodzinną firmę Benelli był to „Tornado 650”.

Tradycja i sportowe korzenie

W tym czasie nastąpiła pierwsza zmiana własności marki, lecz produkcja w dalszym ciągu prowadzona była w Pesaro. W tym czasie bramy fabryki opuszczać zaczęły produkowane aż do lat 80’ fenomenalne motocykle z sześciocylindrowymi silnikami o pojemnościach 750 oraz 900cc. W 2001 roku rozpoczęła się produkcja nowej serii motocykli z trzycylindrowymi silnikami rzędowymi.

 

Jako pierwszy pojawił się supersport Tornado 899cc Limited Edition. Połączenie oferty z Tornado NakedTre i Tre-K o pojemnościach 899 i 1131cc oznaczała powrót Benelli na rynek dużych sportowych motocykli.

Przewiń do góry