Model Z1100 stanowi szczytowe osiągnięcie unikalnej filozofii Kawasaki w zakresie osiągów i stylistyki Sugomi, zawartej w naszym modelu Z o największej pojemności skokowej, zajmującym należne mu miejsce jako nowy lider rodziny modeli Kawasaki z silnikami wolnossącymi. Ten czający się drapieżnik jest gotowy do ataku dzięki silnikowi o pojemności 1099 cm3 i imponującemu zestawowi zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, które przemawiają do kierowców nastawionych na osiągi i sport, pragnących doświadczyć najwyższego poziomu emocji i wrażeń sensorycznych.
W pełni cyfrowy, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5 cali nadaje kokpitowi nowoczesny, wysokiej klasy wygląd.
Uzupełniając ekscytujący charakter silnika modelu Z1100, bezkontaktowa szybka zmiana biegów umożliwia zmianę biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła, zapewniając płynne przyspieszenie oraz szybkie i łatwe hamowanie.
Wysoce sztywna aluminiowa rama dwururowa, widelce SFF-BP i zawieszenie Horizontal Back-link, a także monoblokowe zaciski hamulcowe w połączeniu z dużymi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm zapewniają ostrą, bezpośrednią reakcję na polecenia kierowcy, sprawiając, że każde przekręcenie manetki gazu staje się emocjonującym doświadczeniem, łączącym kierowcę bezpośrednio z drogą.
Silnik o wysokim momencie obrotowym zapewnia kierowcom większą moc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna, czyli w zakresie niskich i średnich prędkości, najczęściej wykorzystywanych w mieście, a także liniową reakcję przyspieszenia w zakresie średnich i wysokich prędkości. Ponadto zaktualizowana pozycja kierowcy poprawia kontrolę, zwiększając komfort jazdy w różnych sytuacjach.
Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagajace pracę dźwigni sprzęgła.
System kontroli trakcji oferujący trzy poziomy ustawień dostosowane do jazdy od sportowej do turystycznej.
Zaktualizowana pozycja kierownicy, teraz szersza i bardziej wysunięta do przodu, zapewnia lepszą reakcję na ruchy kierowcy, dzięki czemu prowadzenie jest lżejsze i bardziej precyzyjne w każdym zakresie prędkości, co przekłada się na łatwiejszą kontrolę nad maszyną.