Do klasy „adventure” zaliczają się motocykle sprawne w terenie i wygodne na długich trasach. Te trudne do pogodzenia warunki wymagają od konstruktorów doświadczenia i doskonałej znajomości wielu zagadnień. Konstruktorzy we włoskim biurze Benelli w Pesaro wiedzą jak to zrobić.
Klasa motocykli „adventure” cieszy się rosnącą popularnością wśród motocyklistów. W gamie Benelli reprezentują ja modele TRK. Niedawno do tej rodziny dołączył 702 X. Jego struktura nośna bazuje koncepcyjnie na mniejszym modelu 502. Posiada on największy oferowany w Europie silnik z całej rodziny TRK o pojemności 698 cm3, mocy 76 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 68 Nm. Takie parametry przy wadze 235 kg sprawiają, że TRK 702 X jest bardzo szybką i poręczną maszyną. Bez wątpienia jest wygodny w trasie i sprawny w umiarkowanym terenie. Idealnie nadaje się na dalekie wyprawy po gruntowych drogach i do szybkich przejazdów po gładkich autostradach. Najmocniejszy w gamie TRK silnik jest tutaj ważnym atutem. Taka kombinacja pozwala zasmakować prawdziwej przygody podczas dalekich wypraw. Jest to też najlepszy sprawdzian zarówno dla maszyny jak i człowieka.
SILNIK
Jest to zupełnie nowy zespół napędowy w gamie Benelli. Zawiera cały zestaw najnowocześniejszych rozwiązań: krótki skok tłoka, 4 zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy, wysoki stopień sprężania i chłodzenie cieczą.
PODWOZIE
Kratownicowa bardzo sztywna rama przestrzenna, wahacz z pojedynczym elementem resorująco – tłumiącym z tyłu i teleskopy upside-down o rurach nośnych średnicy 50 mm z przodu. Do tego odpowiednio duży skok obu zawieszeń: 173 mm z tyłu i 140 mm z przodu.
TRK 702 X stoi na oponach Pirelli Scorpion Rally STR 150/70 z tyłu i 110/80 z przodu. Tyla obręcz ma średnicę 17 cali. Większa o dwa cale od tylnej przednia obręcz ułatwia poruszanie się w terenie.
HAMULCE
W przednim kole dwie tarcze o średnicy 320 mm i dwutłoczkowe zaciski. Z tyłu tarcza o średnicy 260 mm z jednotłoczkowym zaciskiem. Nad efektywnością hamowania czuwa układ ABS.
ZA KIEROWNICĄ
Za sterami TRK 702 X czujemy się bardzo bezpiecznie. Szeroki i wysoki zbiornik paliwa, wygodna, szeroka i wysoka kierownica, ergonomiczne siedzenie. W kokpicie pięciocalowy kolorowy wyświetlacz TFT a na wprost przed nami duża owiewka chroniąca skutecznie przed wiatrem kierowcę i pasażera.
This will close in 0 seconds