Od niego się zaczęło. Wraz z modelem 500 Leoncino powróciło w wielkim włoskim stylu. Konstruktorzy i styliści z Pesaro w duchu Benelli na nowo zdefiniowali czym jest Leoncino. Stworzyli nowoczesnego szosowego scramblera o bardzo charakterystycznej zgrabnej i agresywnej sylwetce.
Za atrakcyjną stylistyką stoi dorównująca jej niezawodna i nowoczesna mechanika. Strukturę nośną stanowi bardzo sztywna przestrzenna rama spawana z rur stalowych. Jej zewnętrzne belki są już elementami stylistycznymi komponując się z krawędzią zbiornika paliwa i bocznych paneli. W ramie podwieszony jest opracowany we Włoszech specjalnie dla Leoncino nowy zespół napędowy.
Źródłem napędu jest chłodzona cieczą dwucylindrowa krótkoskokowa pięćsetka o rozrządzie DOHC, wysokim stopniu sprężania i czterech zaworach na cylinder. Rozwija ona 47 KM przy 8500 obr/min i 45 Nm przy 6000 obr/min zapewniając tym doskonałe osiągi. Do tego doskonale pracująca sześciobiegowa skrzynia.
Tylne, wysunięte na długim przestrzennym wahaczu koło resorowane jest jednym w pełni regulowanym amortyzatorem umieszczonym niecentralnie bliżej prawej strony motocykla i zapewniającym skok zawieszenia wynoszący 128 mm. Przedni widelec to dwa teleskopy typu upside-down o średnicy rur nośnych 50 mm dające skok 125 mm. Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwie tarcze z przodu o średnicy 320 mm i jedna z tyłu 260 mm oraz niezawodny układ ABS.
This will close in 0 seconds