PN. - PT. 10:00 - 18:00 SOB. 10:00 - 14:00
517 473 779
517 427 299
Benelli TRK 502 X

Benelli TRK 502 X

Cena pojazdu:
28 690 PLN

FAKTOR X

TRK 502 X jest pierwszym modelem Benelli w gamie „adventure”. Adventure oznacza motocykl sprawny w terenie i wygodny na długich trasach.

Nieodparcie nasuwa się chęć porównania TRK 502 X do większego w gamie TRK 702 X. Nazwanie 502 X „mniejszą” wersją modelu TRK 702 X nie jest logicznie poprawne. Mimo wielu podobieństw jak wielkość kół, charakter czy ogólnie przeznaczenie, oba modele różni wbrew pozorom sporo. Przede wszystkim 502 X nie jest tak naprawdę mniejszy od 702 X. Model 502 X posiada większy rozstaw osi, wyższą i bardziej rozbudowaną przednią szybę ma też seryjnie gmole czego model 702 X nie posiada.

Ma również nieznacznie wyżej położone siedzenie kierowcy oraz prześwit większy o centymetr w porównaniu do 702 X. Mniejszy w 502 X jest oczywiście silnik oraz tak zwana ładowność czyli dopuszczalne obciążenie: TRK 702 X uniesie 190 kg natomiast 502 X niewiele mniej bo 162 kg. Nie da się zatem porównać obu modeli oczekując odpowiedzi który jest lepszy. Są to motocykle dostosowane do różnych warunków.

Benelli TRK 502 X

NAJWAŻNIEJSZE
CECHY

01

TRK 502 X niedawno został nieco odświeżony. Pojawiła się nowa grafika, podświetlane przełączniki na kierownicy oraz nowe lusterka z logo TRK. Na tym jednak nie koniec. Jest też nowa regulowana kierownica, wygodniejsze siedzenie i nowy tylny bagażnik wykonany ze stopu aluminium.

02

TRK 502 X napędza doskonały i sprawdzony dwucylindrowy silnik o pojemności 500 cm3. Nad każdym jego cylindrem są 4 zawory a nad nimi dwa wałki rozrządu (DOHC). Wibracje silnika niweluje skutecznie wałek wyrównoważający. Wysoki stopień sprężania oznacza wysoką sprawność silnika. Zaprojektowana we Włoszech pięćsetka rozwija 48 KM i 46 Nm. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią zapewnia motocyklowi nieprzeciętną dynamikę.

03

Strukturę nośną TRK 502 X oparto na przestrzennej ramie kratownicowej zapewniającej bardzo dużą sztywność. Przednie koło ujmuje widelec teleskopowy typu „upside down” o rurach nośnych średnicy 50 mm i skoku 140 mm. Z tyłu pracuje dwuramienny wahacz wleczony wsparty na pojedynczym, centralnym elemencie resorująco-tłumiącym o regulowanej sile tłumienia i napięciu sprężyny. Oba zawieszenia zapewniają doskonałe prowadzenie kół i skutecznie izolują resztę motocykla od nierówności drogi.

04

Nad pracą trzech zacisków układu hamulcowego czuwa system ABS. Dwa dwutłoczkowe zaciski współpracują z dwiema tarczami o średnicy 320 mm umieszczonymi przy przednim kole. Z tyłu pracuje jedna tarcza o średnicy 260 mm. Siłę hamowania z łatwością dozuje się bardzo precyzyjnie.

Koła już „tradycyjnie” w TRK z iksem są szprychowane, z przodu obręcz o średnicy 19 cali, z tyłu 17.

05

W standardzie TRK 502 X posiada wysoką przednią szybę skutecznie chroniącą przed wiatrem kierowcę i pasażera. Sprawia to, że nawet długie godziny spędzone za kierownicą stają się przyjemnością. Aby tej przyjemności za często nie przerywać TRK 502 X zabiera na pokład 20 litrów benzyny. Taka jej ilość daje możliwość przejechania niemal 500 km!

06

ALUMINIOWE OBRĘCZE I STALOWE SZPRYCHY

Dlaczego w terenówkach stosuje się szprychy? Szprychowane obręcze zapewniają niezbędną w terenie elastyczność a więc większą niż obręcze odlewane ze stopów odporność na udary – bez ryzyka wygięcia samej obręczy. Przemyślane rozwiązania na każdym kroku.

07

OCHRONA PRZED WIATREM I ZŁĄ POGODĄ

Kształt przedniej szyby to wynik testów prowadzonych w tunelu aerodynamicznym. Stylistyczna fantazja i inżynierska precyzja.

08

NOWOCZESNY SILNIK

Źródło napędu TRK 502 X to zestaw najbardziej zaawansowanych rozwiązań silnikowych: dwa wałki rozrządu, cztery zawory na cylinder, wysoki stopień sprężania, nie bojące się wysokich temperatur wydajne chłodzenie cieczą z wymiennikiem ciepła olej – ciecz, oddzielny dla obu cylindrów wtrysk paliwa i wałek wyrównoważający.

09

UKŁAD WYDECHOWY

Układ wydechowy współczesnych motocykli to wynik zaawansowanych prac nad ekologią, efektywnością, akustyką, estetyką i trwałością. W TRK 502 X dochodzi jeszcze praktyczność i włoski styl.

DANE TECHNICZNE

RODZAJ
rzędowy, dwucylindrowy, czterosuwowy, 4 zawory na cylinder DOHC
POJEMNOŚĆ SKOKOWA
500 c.c.
ŚREDNICA X SKOK
ø69x66.8
STOPIEŃ SPRĘŻANIA
11,5:1
ZNAMIONOWA MOC WYJŚCIOWA
35kW (48 km) at 8500 r/min
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY
46Nm/6000r/min
SMAROWANIE
pompa oleju z wymuszonym obiegiem
ZASILANIE
wtrysk paliwa
UKŁAD WYDECHOWY
Katalizator, sonda lambdansors
NORMA SPALIN
Euro 5
SPRZĘGŁO
wielotarczowe, mokre
SKRZYNIA BIEGÓW
6-cio biegowa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
łańcuch
ZAPŁON
ECU - TLI
ŚWIECA ZAPŁONOWA
NGK CR8E
ROZRUCH
elektryczny
ZUŻYCIE PALIWA
3,9 l/100km
EMISJA CO2
91 g/km
RAMA
kratownicowa
ZAWIESZENIE PRZÓD
widelec upside-down 50 mm
ZAWIESZENIE TYŁ
centralny amortyzator hydrauliczny z regulacją wstępnego napięcia sprężyny
HAMULEC PRZÓD
dwie tarcze, 320 mm, ABS
PRZEDNIA OBRĘCZ
aluminiowa ze stalowymi szprychami
PRZEDNIA OBRĘCZ WYMIARY
19” x 3.00” DOT –D
HAMULEC TYŁ
tarcza, 260 mm, zacisk pływający
TYLNA OBRĘCZ
aluminiowa ze stalowymi szprychami
TYLNA OBRĘCZ WYMIARY
17” x 4.25” DOT – D
OPONA PRZEDNIA
110/80- R19 - M/C 59V
OPONA TYLNA
150/70 - R17 – M/C 69V
SZEROKOŚĆ Z WYŁĄCZENIEM LUSTEREK
915 mm
PRZEŚWIT
220 mm
WAGA SUCHA
213 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
20 l
REZERWA
3 l
ROZSTAW OSI
1525 mm