PN. - PT. 10:00 - 18:00 SOB. 10:00 - 14:00
517 473 779
517 427 299
Benelli IMPERIALE 400

Benelli IMPERIALE 400

Cena pojazdu:
17 990 PLN

PONADCZASOWY PODRÓŻNIK

Model ten odwołuje się wprost do tradycji marki, kiedy budowano piękne, klasyczne jednocylindrowce. Model ten jest ukłonem w stronę tych, którzy szukają bezpośrednich odniesień do historii: chłodzony powietrzem jednocylindrowy silnik, obły kształt baku, szprychowane koła i poprowadzony nisko układ wydechowy. Z daleka odnosimy nieodparte wrażenie, że patrzymy na prawdziwego klasyka. Z bliska okazuje się, że prócz kwintesencji klasyka dostajemy jeszcze nowoczesną niezawodność, ekonomię i ergonomię.

Benelli IMPERIALE 400

NAJWAŻNIEJSZE
CECHY

01

Imperiale 400 to dojrzała i dopracowana konstrukcja. Długoskokowy silnik ma bardzo „miękką” charakterystykę. Płynnie przyspiesza, dzięki wałkowi wyrównoważającemu i elastycznemu zamontowaniu silnika nie odczuwa się żadnych wibracji. Wałek rozrządu w głowicy napędzany jest łańcuchem z prawej strony cylindra. Jest to bardzo tradycyjne rozwiązanie dla marki. Znajdziemy je choćby w modelu 500 Turismo z 1939 roku. Sam Tonino Benelli wygrał trzy razy mistrzostwa Włoch (1927, 1928 i 1930) na swoim motocyklu z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy o takim właśnie napędzie. Pięć precyzyjnie przełączanych biegów, świetnie pracujące sprzęgło i nowoczesny zaawansowany system wtrysku paliwa. Silnik wydaje szlachetny i czysty dźwięk.

02

Siedzenie kierowcy zawieszone jest na dwóch sprężynach, sztywna rama kołyskowa, masywny tylny wahacz i widelec o rurach nośnych średnicy 41 mm. Kierownica zamontowana jest do górnej półki za pośrednictwem tłumiących wibracje elementów gumowych. Układ hamulcowy oparto o dwie tarcze (przednią i tylną) i sprzężono z dwukanałowym systemem ABS.

03

WYDECH

Proste kształty i łagodne łuki – klasyczny design z nowoczesnej nierdzewnej stali. Miękki dobrze wyciszony pulsujący dźwięk jednocylindrowca sprawi że zawsze będzie cieszyć – nigdy nie zmęczy.

04

WSKAŹNIKI

Jeśli styl klasyczny to tylko analogowe, okrągłe liczniki z centralnie osadzonymi wskazówkami. A więc po staremu? Ależ skąd! To tylko klasyczna fasada, spektakl dla naszych oczu za którym kryje się nowoczesna sterująca wszystkim elektronika.

05

SILNIK

Monumentalny pionowy cylinder i klasyczne obłe pokrywy boczne. Pracujący w głowicy pojedynczy wałek rozrządu steruje dwoma zaworami. 2 zawory to elastyczność a wałek w głowicy sprawia, że silnik lubi wysokie obroty.

06

KLASYCZNA SYLWETKA I KLASYCZNE DETALE

W Imperiale 400 cieszy mnogość klasycznych odniesień niemal w każdym detalu. Minie wiele czasu zanim wszystko odkryjesz.

DANE TECHNICZNE

RODZAJ
1-cylinder/4-suw/2v, SOHC, Chłodzony powietrzem
POJEMNOŚĆ SKOKOWA
374cc
ŚREDNICA X SKOK
ø72.7×90mm
STOPIEŃ SPRĘŻANIA
8.5:1
ZNAMIONOWA MOC WYJŚCIOWA
15.5kW(21.08 KM)/5500r/min
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY
29Nm/4500r/min
SMAROWANIE
Wymuszone z mokrą miską olejową
ZASILANIE
EFI
UKŁAD WYDECHOWY
Z katalizatorem i sondą lambda
NORMA SPALIN
Euro 5
SPRZĘGŁO
Wielotarczowe, mokre
SKRZYNIA BIEGÓW
5 biegowa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Łańcuch
ZAPŁON
ECU – DELPHI MT05.3
ŚWIECA ZAPŁONOWA
NGK BR7ES / CR7HSA
ROZRUCH
Elektryczny
PRZEŁOŻENIE
Niedostępny
PRZEKŁADNIA GŁÓWNA
Niedostępny
ZUŻYCIE PALIWA
3,1L /100km
EMISJA CO2
71 g/km
RAMA
Podwójna kołyska
ZAWIESZENIE PRZÓD
Widelec teleskopowy
SKOK ZAWIESZENIA PRZÓD
SKOK ZAWIESZENIA PRZÓD
ZAWIESZENIE TYŁ
Wahacz z dwoma amortyzatorami
SKOK ZAWIESZENIA TYŁ
55 mm
HAMULEC PRZÓD
Tarcza
PRZEDNIA OBRĘCZ
Obręcz i piasta z aluminium ze stalowymi szprychami
PRZEDNIA OBRĘCZ WYMIARY
2,5" x 19 "
HAMULEC TYŁ
Tarcza
TYLNA OBRĘCZ
Obręcz i piasta z aluminium ze stalowymi szprychami
TYLNA OBRĘCZ WYMIARY
3,0" x 18"
OPONA PRZEDNIA
100/90-19
OPONA TYLNA
130/80-18
SZEROKOŚĆ Z WYŁĄCZENIEM LUSTEREK
820mm
PRZEŚWIT
170mm
WAGA SUCHA
197kg
WAGA GOTOWA DO JAZDY
205 kg
DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA
190kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
12 L
REZERWA
2 L
ROZSTAW OSI
1440mm