



752 S
Fabryczne opony na 17-calowych felgach w rozmiarze 120/70 przód i 180/55 tył to Pirelli Angel ST. Opony te przeznaczone są zarówno do jazdy miejskiej, sportowej, jak i turystycznej. Poza świetną przyczepnością w każdych warunkach charakteryzują się także wyjątkową trwałością, która została potwierdzona w 2009 roku podczas ustanawiania rekordu 24H World Duration Record. Na jednym zestawie opon Angel ST, 15 dziennikarzy i 12 testerów pokonało wtedy łącznie 5 135,071 km w czasie 24 godzin, ze średnią prędkością 213,96 km/h udowadniając tym samym nieprzeciętną wytrzymałość tych opon. Benelli, mając na uwadze dobro swoich klientów, nieprzypadkowo wybrało właśnie ten model do swojego 752 S.
To nie koniec komponentów uznanych marek w tym motocyklu. O skuteczność hamowania dbają bowiem potężne hamulce Brembo, które w razie potrzeby zatrzymują 752 S niemal w miejscu. Układ hamulcowy to dwie tarcze z przodu o średnicy 320 mm z czterotłoczkowy zaciskami i pojedyncza tarcza z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu.
RADOŚĆ PONAD WSZYSTKO
To właśnie umiejętne połączenie sportu i elegancji wyniosło historyczną markę Benelli na piedestał. Model 752S oznacza powrót Benelli do segmentu powernakedów gwarantujących najlepszą zabawę na drodze pełnej zakrętów. Kompaktowy, dynamiczny, mocarny. Nikt nie przejdzie obok niego obojętnie.
Zanim na niego wsiądziesz, wystarczy jedno spojrzenie, żeby absolutnie się w nim zakochać. To zdecydowanie motocykl, za którym obejrzy się każdy, komu jednoślady nie są obojętne. Stylowa, kratownicowa rama, której wizualnym przedłużeniem jest wahacz wykonany z rur stalowych, nadaje Benelli 752 S charakteru, którego próżno szukać w motocyklach innych marek. Ten nietypowy wahacz to nawiązanie do dawnej tradycji. Podobne rozwiązanie znajdziemy choćby w modelu TNT 1130 czy 1130 Cafe Racer. Jeżeli cenisz sobie drobne smaczki w wyglądzie motocykla, to na pewno ten jest jednym z bardziej charakterystycznych, choć nie jest jedynym.
Uwagę przyciągają również inne szczegóły, jak choćby finezyjny kształt zbiornika paliwa, dekiel sprzęgła, elegancka kanapa, piękna linia zadupka, czy nieduże, ale świetnie się komponujące z całością lusterka. Interesujące są również błotniki. Tylny nawiązuje do segmentu adventure, natomiast przedni charakteryzuje się nietypowym kształtem, a jego powierzchnię dumnie zdobi logo Benelli. Jedno jest pewne – marce nie można odmówić dbania o szczegóły. Każdy element jest nie tylko dopracowany pod względem stylistycznym, ale i cechuje się wysoką jakością. Tutaj nie ma mowy o niedoróbkach, czy tandecie.
Kolejną rzeczą, jaka zwraca uwagę, są potężne lagi o średnicy 50 mm. Tak duża średnica, w tego typu motocyklu potęguje wrażenie, że mamy do czynienia z prawdziwie zadziorną maszyną, która nie boi się mocniejszego odkręcenia manetki. Zawieszenie przednie upside down w Benelli 752 S jest w pełni regulowane, a jego producentem jest sam legendarny Marzocchi. Potężne lagi zapewniają stabilność motocykla w pełnym zakresie pracy, który wynosi 117 mm. Z tyłu znajduje się natomiast amortyzator centralny o 45 mm zakresie skoku.
Na uwagę zasługuje również nowoczesny wyświetlacz TFT. Jest on wyposażony w dwa tryby – dzienny i nocny. Różnią się one nie tylko kolorami i jasnością, ale również całym interfejsem. Do poruszania się pomiędzy poszczególnymi funkcjami na wyświetlaczu służy pojedynczy przycisk na kierownicy. Sama kierownica jest typowa dla segmentu naked i jak na wielu innych elementach, znajdziemy na niej logo marki. Klamka hamulca ma możliwość regulacji, co pozwoli każdemu kierowcy dostosować zakres jej pracy do swoich potrzeb.

Dane techniczne:
- RODZAJ
2-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, 4 zawory na cylinder - POJEMNOŚĆ
754 cm3 - ŚREDNICA X SKOK
88 x 62 mm - STOPIEŃ SPRĘŻANIA
11,5 : 1 - ZNAMIONOWA MOC WYJŚCIOWA
56 kW (76.8 KM) / 8500 rpm
- MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY
67 Nm ( 6,8 kgf ) @ 6500 rpm - SMAROWANIE
Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa - ZASILANIE
Wtrysk paliwa, dwie przepustnice - UKŁAD WYDECHOWY
Z katalizatorem - NORMA SPALIN
Euro 5
- SPRZĘGŁO
Wielotarczowe mokre - SKRZYNIA BIEGÓW
6 biegów - PRZENIESIENIE NAPĘDU
Łańcuch - ZAPŁON
ECU – TLI - ŚWIECA ZAPŁONOWA
NGK CR8E
- ROZRUCH
Elektryczny - PRZEŁOŻENIE
Niedostępny - PRZEKŁADNIA GŁÓWNA
Niedostępny - ZUŻYCIE PALIWA
5,0 l/100km - EMISJA CO2
110 g/km
- RAMA
Kratownicowa - ZAWIESZENIE PRZÓD
Upside-down Ø 50mm - SKOK ZAWIESZENIA PRZÓD
117 mm - ZAWIESZENIE TYŁ
Wahacz z centralnym amortyzatorem
- SKOK ZAWIESZENIA TYŁ
45 mm - HAMULEC PRZÓD
Dwie tarcze hamulcowe 320 mm z zaciskiem czterotłoczkowym, ABS - PRZEDNIA OBRĘCZ
Stop aluminium
- PRZEDNIA OBRĘCZ WYMIARY
17” x MT 3,50” DOT - HAMULEC TYŁ
Pojedyncza tarcza hamulcowa 260 mm z jednotłoczkowym zaciskiem pływającym, ABS - TYLNA OBRĘCZ
Stop aluminium
- TYLNA OBRĘCZ WYMIARY
17” x MT 5,50” DOT - OPONA PRZEDNIA
120/70 – ZR17 - OPONA TYLNA
180/55 – ZR17
- RAMA