Versys-X 300

NIE BOI SIĘ ŻADNEJ NAWIERZCHNI

Versys X 300 to połączenie motocykla o dużych aspiracjach turystycznych i maszyny o małych kosztach eksploatacyjnych. Turystyczne zawieszenie, szeroka kierownica oraz stosunkowo
nisko osadzone siedzisko poprawiają sterowność tego motocykla. Dodatkowe akcesoria poprawiają komfort jazdy i zapewniają radość z jazdy w każdych warunkach.

Wydajnie skonstruowany rzędowy silnik 249/296 cm3 płynnie dostarcza moc na niskich i średnich obrotach oraz charakteryzuje się szybkim przyspieszeniem na wysokich obrotach.

Dzięki swojej konstrukcji, Versys-X 300 oferuje kierowcy dopasowaną, wysoką oraz wygodną pozycję na motocyklu. Szeroka kierownica umożliwia pełną kontrolę nad motocyklem oraz zwiększa komfort jazdy podczas długich wycieczek. 

Oprócz wygodnego siedziska dla kierowcy, tylna kanapa jest również wygodna oraz szeroka. Ergonomicznie zaprojektowane uchwyty dla pasażera zapewniają zwiększony komfort podczas jazdy. Tylne siedzisko jest płaskie a tylny bagażnik oferuje adekwatną ilość miejsca na zabezpieczenie bagażu. 

Zaawansowany komputer pokładowy w nowym X 300 posiada rejestrator parametrów jazdy jak i kontrolki ostrzegające, które znajdują się po jednej stronie. Po drugiej stronie widoczny jest wskaźnik biegów oraz wielofunkcyjny ekran LED. Instrumenty pokładowe oferują wgląd w wiele przydatnych parametrów motocykla oraz jego pracy. 

Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagające pracę dźwigni. Jest to przydatne rozwiązanie podczas długich podróży. Poprawia komfort jazdy. 

Mimo, iż Versys-X nie został zaprojektowany do jazdy w terenie to 19″ koła z przodu oraz 17″ z tyłu dają mu przewagą na nierównych drogach w porównaniu z jego starszymi, miejskimi braćmi. 

Podwyższona konstrukcja przedniej części motocykla została zainspirowana typowo turystycznymi modelami. Duża przednia szyba oferuje zwiększoną ochronę przed wiatrem co poprawia komfort jazdy podczas długodystansowych wyjazdów oraz dodaje turystycznego wyglądu.

Dane techniczne:

Typ silnika
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym
Pojemność skokowa silnika
296 cm³
Średnica x skok
62 x 49 mm
Stopień sprężania
10.6:1
Układ zaworów
8 zaworów DOHC
Układ zaworów
8 zaworów DOHC
Układ paliwowy
Wtrysk paliwa: Ø 32 mm x 2 z podwójnymi zaworami dławiącymi
Układ rozruchowy
Elektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
Moc maksymalna
29.3 kW {40 KM} / 11,500 obr./min
Zużycie paliwa
4.1 l/100 km
Emisja C02
103 g/km
Maksymalny moment obrotowy
25.7 N•m {2.6 kgf•m} / 10,000 obr./min
Przełożenie
6-biegowa
Przeniesienie napędu
Łańcuch uszczelniony
Hamulce, przednie
Pojedyncza tarcza 290 mm, o obrysie falistym. Zacisk: Podwójny tłoczek z pojedynczym wyważonym uruchamianiem
Hamulce, tylne
Pojedyncza tarcza 220 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek
Zawieszenie, przednie
Widelec teleskopowy 41 mm
Zawieszenie, tylne
Uni-Trak Bottom-Link z gazowym amortyzatorem i 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego
Typ ramy
Rama centralna, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Ślad
108 mm
Skok zawieszenia, przednie
130 mm
Skok zawieszenia, tylne
148 mm
Opona, przednia
100/90-19M/C 57S
Opona, tylna
130/80-17M/C 65S
Dł x Szer x Wys
2,170 x 860 x 1,390 mm
Rozstaw osi
1,450 mm
Prześwit pod pojazdem
180 mm
Pojemność zbiornika paliwa
17 litrów
Wysokość siedzenia
845 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku
175 kg
Przewiń do góry