
NIE BOI SIĘ ŻADNEJ NAWIERZCHNI
Versys X 300 to połączenie motocykla o dużych aspiracjach turystycznych i maszyny o małych kosztach eksploatacyjnych. Turystyczne zawieszenie, szeroka kierownica oraz stosunkowo
nisko osadzone siedzisko poprawiają sterowność tego motocykla. Dodatkowe akcesoria poprawiają komfort jazdy i zapewniają radość z jazdy w każdych warunkach.
Wydajnie skonstruowany rzędowy silnik 249/296 cm3 płynnie dostarcza moc na niskich i średnich obrotach oraz charakteryzuje się szybkim przyspieszeniem na wysokich obrotach.
Dzięki swojej konstrukcji, Versys-X 300 oferuje kierowcy dopasowaną, wysoką oraz wygodną pozycję na motocyklu. Szeroka kierownica umożliwia pełną kontrolę nad motocyklem oraz zwiększa komfort jazdy podczas długich wycieczek.
Oprócz wygodnego siedziska dla kierowcy, tylna kanapa jest również wygodna oraz szeroka. Ergonomicznie zaprojektowane uchwyty dla pasażera zapewniają zwiększony komfort podczas jazdy. Tylne siedzisko jest płaskie a tylny bagażnik oferuje adekwatną ilość miejsca na zabezpieczenie bagażu.
Zaawansowany komputer pokładowy w nowym X 300 posiada rejestrator parametrów jazdy jak i kontrolki ostrzegające, które znajdują się po jednej stronie. Po drugiej stronie widoczny jest wskaźnik biegów oraz wielofunkcyjny ekran LED. Instrumenty pokładowe oferują wgląd w wiele przydatnych parametrów motocykla oraz jego pracy.
Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagające pracę dźwigni. Jest to przydatne rozwiązanie podczas długich podróży. Poprawia komfort jazdy.
Mimo, iż Versys-X nie został zaprojektowany do jazdy w terenie to 19″ koła z przodu oraz 17″ z tyłu dają mu przewagą na nierównych drogach w porównaniu z jego starszymi, miejskimi braćmi.
Podwyższona konstrukcja przedniej części motocykla została zainspirowana typowo turystycznymi modelami. Duża przednia szyba oferuje zwiększoną ochronę przed wiatrem co poprawia komfort jazdy podczas długodystansowych wyjazdów oraz dodaje turystycznego wyglądu.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym
- Pojemność skokowa silnika
- 296 cm³
- Średnica x skok
- 62 x 49 mm
- Stopień sprężania
- 10.6:1
- Układ zaworów
- 8 zaworów DOHC
- Układ zaworów
- 8 zaworów DOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 32 mm x 2 z podwójnymi zaworami dławiącymi
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Smarowanie
- Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
- Moc maksymalna
- 29.3 kW {40 KM} / 11,500 obr./min
- Zużycie paliwa
- 4.1 l/100 km
- Emisja C02
- 103 g/km
- Maksymalny moment obrotowy
- 25.7 N•m {2.6 kgf•m} / 10,000 obr./min
- Przełożenie
- 6-biegowa
- Przeniesienie napędu
- Łańcuch uszczelniony
- Hamulce, przednie
- Pojedyncza tarcza 290 mm, o obrysie falistym. Zacisk: Podwójny tłoczek z pojedynczym wyważonym uruchamianiem
- Hamulce, tylne
- Pojedyncza tarcza 220 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek
- Zawieszenie, przednie
- Widelec teleskopowy 41 mm
- Zawieszenie, tylne
- Uni-Trak Bottom-Link z gazowym amortyzatorem i 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego
- Typ ramy
- Rama centralna, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
- Ślad
- 108 mm
- Skok zawieszenia, przednie
- 130 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 148 mm
- Opona, przednia
- 100/90-19M/C 57S
- Opona, tylna
- 130/80-17M/C 65S
- Dł x Szer x Wys
- 2,170 x 860 x 1,390 mm
- Rozstaw osi
- 1,450 mm
- Prześwit pod pojazdem
- 180 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 17 litrów
- Wysokość siedzenia
- 845 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 175 kg