
WIELE DRÓG, JEDEN MOTOCYKL
Co trudne do wyjaśnienia i niemożliwe do skategoryzowania, Versys po prostu przewyższa sumę swoich części. Zawieszenie o długim skoku i sportowe 17-calowe koła, plus smukła sylwetka tego modelu oraz wyprostowana pozycja jazdy kierowcy powodują, że odnowiony Versys 650 jest odpowiedni zarówno do sportowej jak i miejskiej
jazdy, aczkolwiek nie straszne mu również górskie szlaki.
Kompaktowy silnik i wąska rama doprowadziły do powstania projektu, który charakteryzuje się zwartą sylwetką. Zmieniona pozycja podnóżków pozwala kierowcy na bardziej rozluźnioną pozycję, a zatem przyczynia się do większej wygody podczas długich podróży.
System ABS w nowym Versysie jest bardziej kompaktowy – lżejszy i zajmujący mniej miejsca.
Kufer centralny o dużej objętości (47l) pomieści dwa kaski integralne. Może być używany jednocześnie z kuframi bocznymi. Dostępny jako akcesorium.
Tylne zawieszenie przystosowane jest do tłumienia wszelkiego rodzaju nierówności, co zdecydowanie poprawia komfort jazdy.
Przednie zawieszenie silnika osadzone zostało na gumowych zamiast na sztywnych poduszkach, co pozwoliło na redukcję wibracji na kierownicy, siedzeniu oraz zbiorniku paliwa, tym samym zwiększając komfort.
Widelec przedni o średnicy Ø41 mm złożony ze sztywnych sprężyn jest kluczem do aktywnego sterowania przód-tył oraz sprawnego przenoszenia ciężaru. Możliwość regulacji przyczynia się do łatwości obsługi i komfortu jazdy.
Wyższa szyba przednia może być regulowana bez użycia narzędzi, co pozwala na łatwe dostosowanie jej wysokości do potrzeb kierowcy.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym
- Pojemność skokowa silnika
- 649 cm³
- Średnica x skok
- 83 x 60 mm
- Stopień sprężania
- 10.8:1
- Układ zaworów
- 8 zaworów DOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 2 (Keihin)
- Zapłon
- Elektroniczny
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Smarowanie
- Smarowanie wymuszone, półsucha miska olejowa
- Moc maksymalna
- 49 kW {66 KM} / 8,500 obr./min
- Moc silnika w wersji o ograniczonej mocy
- 35 kW
- Zestaw dławiący 35 kW
- Dostępny
- Emisja C02
- 107 g/km
- Maksymalny moment obrotowy
- 61 N•m {6.2 kgf•m} / 7,000 obr./min
- Zużycie paliwa przy zastosowaniu zestawu dławiącego 35 kW
- 4.4 l/100 km
- Emisja C02 przy zastosowaniu zestawu dławiącego 35 kW
- 107 g/km
- Przełożenie
- 6-biegowa
- Przeniesienie napędu
- Łańcuch uszczelniony
- Hamulce, przednie
- Podwójne tarcze pół-pływające, 300 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek
- Hamulce, tylne
- Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
- Zawieszenie, przednie
- Widelec odwrócony, 41 mm, z bezstopniowym tłumieniem odbicia (po prawej stronie) i regulacja napięcia wstępnego (po lewej stronie)
- Zawieszenie, tylne
- Układ typu offset z pojedynczym amortyzatorem, ze zdalnym regulowaniem napięcia wstępnego sprężyny
- Typ ramy
- Rurowa typu diamond, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
- Ślad
- 108 mm
- Skok zawieszenia, przednie
- 150 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 145 mm
- Opona, przednia
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Opona, tylna
- 160/60ZR17M/C (69W)
- Kąt skrętu L/P
- 35° / 35°
- Dł x Szer x Wys
- 2,165 x 840 x 1,450 / 1,400 (1,450 z podwyższoną szybą) mm
- Rozstaw osi
- 1,415 mm
- Prześwit pod pojazdem
- 170 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 21 litrów
- Wysokość siedzenia
- 840 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 217 kg