Motocyklowa Fabryka Adrenaliny

Oficjalna strona MFA

Versys 650

Kluczem do eleganckiej sylwetki nowego Versysa jest kompaktowy silnik umieszczony w smukłej, lekkiej ramie.

WIELE DRÓG, JEDEN MOTOCYKL

Co trudne do wyjaśnienia i niemożliwe do skategoryzowania, Versys po prostu przewyższa sumę swoich części. Zawieszenie o długim skoku i sportowe 17-calowe koła, plus smukła sylwetka tego modelu oraz wyprostowana pozycja jazdy kierowcy powodują, że odnowiony Versys 650 jest odpowiedni zarówno do sportowej jak i miejskiej
jazdy, aczkolwiek nie straszne mu również górskie szlaki.

Kompaktowy silnik i wąska rama doprowadziły do powstania projektu, który charakteryzuje się zwartą sylwetką. Zmieniona pozycja podnóżków pozwala kierowcy na bardziej rozluźnioną pozycję, a zatem przyczynia się do większej wygody podczas długich podróży.

System ABS w nowym Versysie jest bardziej kompaktowy – lżejszy i zajmujący mniej miejsca.

Kufer centralny o dużej objętości (47l) pomieści dwa kaski integralne. Może być używany jednocześnie z kuframi bocznymi. Dostępny jako akcesorium.

Tylne zawieszenie przystosowane jest do tłumienia wszelkiego rodzaju nierówności, co zdecydowanie poprawia komfort jazdy.

Przednie zawieszenie silnika osadzone zostało na gumowych zamiast na sztywnych poduszkach, co pozwoliło na redukcję wibracji na kierownicy, siedzeniu oraz zbiorniku paliwa, tym samym zwiększając komfort.

Widelec przedni o średnicy Ø41 mm złożony ze sztywnych sprężyn jest kluczem do aktywnego sterowania przód-tył oraz sprawnego przenoszenia ciężaru. Możliwość regulacji przyczynia się do łatwości obsługi i komfortu jazdy.

Wyższa szyba przednia może być regulowana bez użycia narzędzi, co pozwala na łatwe dostosowanie jej wysokości do potrzeb kierowcy.

Dane techniczne:

Typ silnika
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym
Pojemność skokowa silnika
649 cm³
Średnica x skok
83 x 60 mm
Stopień sprężania
10.8:1
Układ zaworów
8 zaworów DOHC
Układ paliwowy
Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 2 (Keihin)
Zapłon
Elektroniczny
Układ rozruchowy
Elektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, półsucha miska olejowa
Moc maksymalna
49 kW {66 KM} / 8,500 obr./min
Moc silnika w wersji o ograniczonej mocy
35 kW
Zestaw dławiący 35 kW
Dostępny
Emisja C02
107 g/km
Maksymalny moment obrotowy
61 N•m {6.2 kgf•m} / 7,000 obr./min
Zużycie paliwa przy zastosowaniu zestawu dławiącego 35 kW
4.4 l/100 km
Emisja C02 przy zastosowaniu zestawu dławiącego 35 kW
107 g/km
Przełożenie
6-biegowa
Przeniesienie napędu
Łańcuch uszczelniony
Hamulce, przednie
Podwójne tarcze pół-pływające, 300 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek
Hamulce, tylne
Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie, przednie
Widelec odwrócony, 41 mm, z bezstopniowym tłumieniem odbicia (po prawej stronie) i regulacja napięcia wstępnego (po lewej stronie)
Zawieszenie, tylne
Układ typu offset z pojedynczym amortyzatorem, ze zdalnym regulowaniem napięcia wstępnego sprężyny
Typ ramy
Rurowa typu diamond, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Ślad
108 mm
Skok zawieszenia, przednie
150 mm
Skok zawieszenia, tylne
145 mm
Opona, przednia
120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna
160/60ZR17M/C (69W)
Kąt skrętu L/P
35° / 35°
Dł x Szer x Wys
2,165 x 840 x 1,450 / 1,400 (1,450 z podwyższoną szybą) mm
Rozstaw osi
1,415 mm
Prześwit pod pojazdem
170 mm
Pojemność zbiornika paliwa
21 litrów
Wysokość siedzenia
840 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku
217 kg
Przewiń na górę