
Ninja 1000 SX
Trzy tryby na różne warunki jazdy, oferujące sportowe osiągi lub spokój umysłu w zależności od warunków – to wszystko aby pokonywać śliskie odcinki trasy z pewnością siebie.
Supersportowy, precyzyjny system zarządzania siłą hamowania Kawasaki jest teraz dostępny w standardowym wyposażeniu Versysa 1000. Jest to ta sama baza używana w Ninja H2 i Ninja ZX-10R, zaprogramowana i dopasowana do drogowych warunków i wysokiego skoku zawieszenia Versysa 1000.
Tempomat Kawasaki pozwala utrzymywać żądaną prędkość poprzez łatwe naciśnięcie guzika. Wystarczy raz aktywować, aby odciążyć kierowcę z konieczności stałego trzymania manetki gazu. Redukuje to napięcia powstające w prawej dłoni w trakcie podróżowania na długich dystansach, przyczyniająć się do wysokiego komfortu jazdy i czyniąc jazdę bardziej relaksującą.
PRZYGODA WZYWA
Podróże na motocyklu to prawdopodobnie najlepsze przeżycia w życiu. Każdy dzień przynosi nowe wyzwania, a za każdym zakrętem czekają nowe niezapomnianie widoki. Nieznane drogi oraz dalekie zakątki świata stają się dużo bardziej znajome dzięki modelowi Versys 1000.
Ty i Twój Versys 1000 jesteście gotowi, kiedy przygoda wzywa.
Używając najnowszego oprogramowania Kawasaki wraz z instrukcjami otrzymywanymi z systemu Bosch IMU (Bezwładnościowej Jednostki Pomiarowej), KCMF monitoruje parametry silnika i nadwozia podczas jazdy w zakręcie– od wejścia, przez apex, aż do wyjścia z zakrętu – modulując siłę hamowania i moc silnika aby ułatwiać gładkie przechodzenie z fazy przyśpieszenia do hamowania i odwrotnie, oraz aby wspierać kierowcę w utrzymaniu zamierzonej lini jazdy przez zakręt.
Versys 1000 S wyposażony jest standardowo w zintegrowane trzy tryby jazdy, które automatycznie łączą cechy kontroli trakcji i mapy silnika dla trybu Sport, Road, Rain Plus i Rider (manualny).
Uzupełniając ekscytujący charakter silnika Versysa 1000, model S zawiera w standardowym wyposażeniu Quick Shifter, który dzięki możliwości zmiany biegów bez użycia sprzęgła, uwalnia niezakłucony strumień przyśpieszenia, jak i łatwe spowalnianie pojazdu.
Podgrzewane manetki podwyższą komfort podróżowania w chłodne dni. Ogrzewanie działa na całej powierzchni manetki zapewniając dokładne ogrzanie dłoni.
Uzupełnieniem wyświetlacza TFT nowego Versysa 1000 S jest wbudowany moduł Bluetooth, pozwalający kierowcy na bezprzewodowe połączenie z motocyklem. Używając na smartfonie aplikacji “RIDEOLOGY THE APP”, kierowca otrzymuje dostęp do wielu przydatnych funkcji, przyczyniając się do potęgowania doświadczeń pynących z jazdy na motocyklu.
Uzupełniając ochronę przed wiatrem zapenioną przez owiewkę centralną i boczne, bezstopniowo regulowana szyba może być ustawiona według preferencji kierowcy, przyczyniając się do komfortowej jazdy po autostradach. Wysokość szyby może być łatwo regulowana z poziomu siedzenia kierowcy.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
- Pojemność skokowa silnika
- 1,043 cm³
- Średnica x skok
- 77 x 56 mm
- Stopień sprężania
- 10.3:1
- Układ zaworów
- 16 zaworów DOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4 (Keihin) z owalnymi podprzepustnicami
- Zapłon
- Elektroniczny
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Smarowanie
- Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
- Moc maksymalna
- 88.2 kW {120 KM} / 9,000 obr./min
- Zestaw dławiący 85 kW
- Dostępny
- Emisja C02
- 128 g/km
- Maksymalny moment obrotowy
- 102 N•m {10.4 kgf•m} / 7,500 obr./min
- Zużycie paliwa przy zastosowaniu zestawu dławiącego 85 kW
- 5.5 l/100 km
- Emisja C02 przy zastosowaniu zestawu dławiącego 85 kW
- 128 g/km
- Przełożenie
- 6-biegowa
- Przeniesienie napędu
- Łańcuch uszczelniony
- Hamulce, przednie
- Podwójne tarcze pół-pływające, 310 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny, przeciwstawny 4-tłoczkowy
- Hamulce, tylne
- Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
- Zawieszenie, przednie
- Widelec odwrócony, 43 mm, z bezstopniowym tłumieniem odbicia (po prawej stronie) i regulacją napięcia wstępnego sprężyny
- Zawieszenie, tylne
- Back-link poziomy, gazowy amortyzator, z bezstopniowym tłumieniem odbicia i zdalną regulacją napięcia wstępnego sprężyny
- Typ ramy
- Dwururowy, aluminiowy
- Ślad
- 106 mm
- Skok zawieszenia, przednie
- 150 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 152 mm
- Opona, przednia
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Opona, tylna
- 180/55ZR17M/C (73W)
- Kąt skrętu L/P
- 34° / 34°
- Dł x Szer x Wys
- 2,270 x 950 x 1,490 (1,530 z wyższą szybą) mm
- Rozstaw osi
- 1,520 mm
- Rozstaw osi
- 1,520 mm
- Prześwit pod pojazdem
- 150 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 21 litrów
- Wysokość siedzenia
- 840 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 257 kg