Versys 1000 SE

Versys 1000 SE 2020 korzysta z zaktualizowanego KECS (Elektronicznie sterowanego zawieszenia Kawasaki). Nowe zawieszenie, zapewnia płynniejszą jazdę zarówno dla kierowcy jak i pasażera powodując wzrost komfortu i przyjemności z jazdy. Koncepcja Skyhook to abstrakcyjny hak podtrzymujący masę resorowaną motocykla i modelujący siłę tłumienia zawieszenia, umożliwiając przejazd przez napotkane nierówności przy zachowaniu pionowej pozycji motocykla i możliwie minimalnych zakłóceniach.

Trzy tryby na różne warunki jazdy, oferujące sportowe osiągi lub spokój umysłu w zależności od warunków – to wszystko, aby pokonywać śliskie odcinki trasy z pewnością siebie.

Umiejscowione w kokpicie gniazdo zapalniczki – poprzednio jako dodatek – dziś na liście standardowego wyposażenia. Łącznie do dyspozycji 40w mocy.

PRZYGODA WZYWA

Podróże na motocyklu to najlepsza przygoda w życiu. Każdy dzień jest okazją do nowych wyzwań, a nieznane drogi oraz dalekie zakątki świata stają się bliższe i łatwiejsze do
osiągnięcia dzięki modelowi Versys 1000 SE. Gdy wzywa Cię przygoda, Ty i Versys 1000 SE jesteście gotowi.
KAŻDA DROGA JEST W TWOIM ZASIĘGU.

Supersportowy, precyzyjny system zarządzania siłą hamowania Kawasaki jest teraz dostępny w standardowym wyposażeniu Versysa 1000. Jest to ta sama baza używana w Ninja H2 i Ninja ZX-10R, zaprogramowana i dopasowana do drogowych warunków i wysokiego skoku zawieszenia Versysa 1000.

Versys 1000 SE wyposażony jest standardowo w zintegrowane trzy tryby jazdy, które automatycznie łączą cechy kontroli trakcji i mapy silnika dla trybu Sport, Road, Rain Plus i Rider (manualny).

Używając najnowszego oprogramowania Kawasaki wraz z instrukcjami otrzymywanymi z systemu Bosch IMU (Bezwładnościowej Jednostki Pomiarowej), system KCMF monitoruje parametry silnika i nadwozia podczas jazdy w zakręcie– od wejścia, przez apex, aż do wyjścia z zakrętu – modulując siłę hamowania i moc silnika, aby ułatwiać gładkie przechodzenie z fazy przyśpieszenia do hamowania i odwrotnie, oraz aby wspierać kierowcę w utrzymaniu zamierzonej lini jazdy w zakręcie.

Uzupełniając ekscytujący charakter silnika Versysa 1000, model SE zawiera w standardowym wyposażeniu Quick Shifter, który – dzięki możliwości zmiany biegów bez użycia sprzęgła – uwalnia niezakłucony strumień przyśpieszenia, jak i łatwe spowalnianie pojazdu.

Podgrzewane manetki podwyższą komfort podróżowania w chłodne dni. Ogrzewanie działa na całej powierzchni manetki zapewniając dokładne ogrzanie dłoni.

Dodatkowe lampy LED umieszczone w owiewkach pomagaja oświetlić drogę w trakcie pokonywania zakrętów w nocy. W każdej z dwóch lamp znajdziesz po trzy panele świetlne, które mają niezmienny kierunek świecenia i są aktywowane w zależności od kąta pochylenia motocykla. W trakcie przechyłu pojazdu światła zapalają się oświetlając jezdnię znacznie szerzej w kierunku, w którym podążasz. 

Dane techniczne:

Typ silnika
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
Pojemność skokowa silnika
1,043 cm³
Średnica x skok
77 x 56 mm
Stopień sprężania
10.3:1
Układ zaworów
16 zaworów DOHC
Układ paliwowy
Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4 (Keihin) z owalnymi podprzepustnicami
Zapłon
Elektroniczny
Układ rozruchowy
Elektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
Moc maksymalna
88.2 kW {120 KM} / 9,000 obr./min
Zestaw dławiący 85 kW
Dostępny
Emisja C02
128 g/km
Maksymalny moment obrotowy
102 N•m {10.4 kgf•m} / 7,500 obr./min
Zużycie paliwa przy zastosowaniu zestawu dławiącego 85 kW
5.5 l/100 km
Emisja C02 przy zastosowaniu zestawu dławiącego 85 kW
139 g/km
Przełożenie
6-biegowa
Przeniesienie napędu
Łańcuch uszczelniony
Hamulce, przednie
Podwójne tarcze pół-pływające, 310 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce, tylne
Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie, przednie
Widelec odwrócony, 43 mm, z bezstopniowym tłumieniem odbicia (po prawej stronie) i regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie, tylne
Back-link poziomy, gazowy amortyzator, z bezstopniowym tłumieniem odbicia i zdalną regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Typ ramy
Dwururowy, aluminiowy
Ślad
106 mm
Skok zawieszenia, przednie
150 mm
Skok zawieszenia, tylne
152 mm
Opona, przednia
120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna
180/55ZR17M/C (73W)
Kąt skrętu L/P
34° / 34°
Dł x Szer x Wys
2,270 x 950 x 1,490 (1,530 z wyższą szybą) mm
Rozstaw osi
1,520 mm
Rozstaw osi
1,520 mm
Prześwit pod pojazdem
150 mm
Pojemność zbiornika paliwa
21 litrów
Wysokość siedzenia
840 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku
257 kg
Przewiń do góry