
JEŹDZI JAK SUPERBIKE... TYLKO ŻE NA WODZIE
Z myślą o ostrej, agresywnej jeździe, ten sportowy model został wyposażony w nowe, 18-pozycyjne manetki i sportowe siedzisko. Malowanie w barwach limetkowej zieleni i czerni oraz sportowa grafika nadają ULTRA 310R wyścigowego wizerunku, który doskonale współgra z jego podrasowanymi, sportowymi możliwościami.
Ten wygodny system pozwala na elektryczne sterowanie kątem głowicy pompy strumieniowej (zakres bezstopniowej regulacji to +/- 8° od STD), ułatwiając kierowcom regulację wysokości kadłuba poprzez dostosowanie jej do warunków na powierzchni wody oraz stylu jazdy. Na wzburzonej wodzie, skierowanie pompy strumieniowej ku górze unosi dziób dla lepszego prowadzenia. I odwrotnie, gdy warunki są łagodne, skierowanie pompy strumieniowej do dołu powoduje obniżenie dziobu, ułatwiając zakręty.
Elektroniczne zawory przepustnicy skutecznie sterują potężną mocą z silnika. Umożliwiają także szczegółową kontrolę nad silnikiem, ułatwiając łatwe przełączanie trybów jazdy.
Morski silnik wyposażony w sprężarkę doładowującą oraz intercooler, chłodzony cieczą, 4-cylindrowy morski silnik rzędowy o pojemności 1,498 cm3
Kierownica w kształcie kolumny jest podobna do tej, która występuje we flagowym modelu Kawasaki KX450F, chociaż ta oferuje jeszcze więcej możliwości regulacji. * Pozycja kierownicy jest regulowana zarówno pod względem wysokości, jak i pochylenia do przodu/tyłu. W sumie jest dostępnych 12 pozycji regulacji; 18 – jeżeli wybierze się opcję dodatkowych uchwytów.
Tak jak w poprzednim modelu, głęboka konstrukcja kadłuba w kształcie litery V umożliwia duży kąt przechylenia i wręcz motocyklową umiejętność zakręcania.
Dodatkowy układ sterowania KSS (Kawasaki Smart Steering) został zaprojektowany z myślą o niedoświadczonych kierowcach, którzy dopiero uczą się zakręcać i manewrować motorówką. Doświadczeni użytkownicy mogą nawet wcale nie zauważyć istnienia tego systemu. Funkcja Smart Learning Operation (SLO) pozwala niedoświadczonym kierowcom na zapoznanie się ze specyfiką prowadzenia tego skutera wodnego JET SKI i nabycie pewności zanim uwolnią pełną moc tego turbodoładowanego silnika. Dwa oddzielne klucze (jeden dla trybu SLO, drugi dla działania przy pełnej mocy) ułatwiają użytkownikom zorientowanie się, który tryb jest w użyciu.

Dane techniczne:
- Moc maksymalna
- 221 kW {300 KM} / 8,000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy
- 277 N•m {28.2 kgf•m} / 6,000 obr./min
- Dł x Szer x Wys
- 3,370 x 1,195 x 1,155 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 78 litrów
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 475 kg
- Typ silnika
- Chłodzony wodą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
- Pojemność skokowa silnika
- 1,498 cm³
- Średnica x skok
- 83 x 69.2 mm
- Stopień sprężania
- 8.2:1
- Układ zaworów
- 16 zaworów DOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 60 mm x 1
- Zapłon
- Elektroniczny
- Układ rozruchowy
- Elektryczny