
Enduro bez kompromisu
Sprawdzona w mistrzostwach technologia maszyn wyścigowych KX, została dostrojona do wyścigów enduro. Specjalnie zaprojektowany aby stawić czoła ciężkim warunkom off road zupełnie nowy KX250X zapewnia przewagę. Bez znaczenia jak techniczny jest tor, KX 250 X prowadzi się z pewnie. Wyposażenie: potężny, wysokoobrotowy silnik 4-suwowy 249cc, wyścigowe zawieszenie X, przednie 21” I tylne 18” koła z terenowymi oponami, płyta ochronna i stopka boczna. KX 250 XC jest również dostępny z homologacją L3e.
Elektryczny starter sprawia, że odpalenie silnika jest tak łatwe jak wciśnięcie guzika.
Świetnie wyważona rama z KX250 przyczynia się do lekkości w prowadzeniu i doskonałej ergonomii modelu KX250XC.
Żywiołowy silnik KX250 w połączeniu z popychaczami dźwigniowymi oraz podwójnym wtryskiwaczem dostarcza potężne, wysokoobrotowe osiągi. Zoptymalizowane mapy silnika zapewniają odpowiednie dawki użytecznej mocy w trakcie jazdy XC.
Przednie 21” I tylne 18” koła z oponami enduro są dostosowane do sytuacji, jakie napotkasz w trakcie jazd XC.
Fabryczna płyta pod silnik i wygodna stopka boczna są standardowym wyposażeniem.
Wydajne zawieszenie pochodzi wprost od KX250. Ustawienia sprężystości I tłumienia zostały zoptymalizowane do XC oferują wyraźniejszy feedback, szczególnie podczas jazdy po agresywnych odcinkach trasy.
Tak jak w KX250, sprzęgło hydrauliczne oferuje bardziej bezpośrednie odczucia I lżejszą pracę dźwigni. Nawet w trakcie najcięższych zadań przy rosnącej temperaturze, układ zapewnia jasne i przewidywalne sygnały.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik jednocylindrowy
- Pojemność skokowa silnika
- 249 cm³
- Średnica x skok
- 78 x 52.2 mm
- Stopień sprężania
- 14.1:1
- Układ zaworów
- 4 zawory DOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 43 mm x 1 (Keihin) z podwójnym wtryskiem
- Zapłon
- Digital DC-CDI
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Smarowanie
- Smarowanie wymuszone, półsucha miska olejowa
- Przełożenie
- 5-biegowa
- Przeniesienie napędu
- Łańcuch
- Przełożenie podstawowe
- 3.350 (67/20)
- Przełożenie biegu 1
- 2.154 (28/13)
- Przełożenie biegu 2
- 1.733 (26/15)
- Przełożenie biegu 3
- 1.438 (23/16)
- Przełożenie biegu 4
- 1.235 (21/17)
- Przełożenie biegu 5
- 1.045 (23/22)
- Przełożenie całkowite
- 3.923 (51/13)
- Sprzęgło
- Mokre wielotarczowe, manualne
- Hamulce, przednie
- Tarcza pół-pływakowa, 270 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek
- Hamulce, tylne
- Pojedyncza tarcza 240 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
- Zawieszenie, przednie
- Widelec teleskopowy odwrócony, 48 mm, przedni Separate Function Fork (SFF), typ 2. Tłumienie odbicia: 20-stopniowe. Napięcie wstępne sprężyny: 40-stopniowe
- Zawieszenie, tylne
- Nowy Uni-Trak. Tłumienie dobicia: 19-stopniowe (z niską prędkością), 4-obroty (z dużą prędkością). Tłumienie odbicia: 22-stopniowe. Napięcie wstępne sprężyny: w pełni regulowane
- Typ ramy
- Obwód, aluminium
- Ślad
- 123 mm
- Skok zawieszenia, przednie
- 314 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 316 mm
- Opona, przednia
- 80/100-21 51M
- Opona, tylna
- 110/100-18 64M
- Kąt skrętu L/P
- 42° / 42°
- Dł x Szer x Wys
- 2,170 x 820 x 1,260 mm
- Rozstaw osi
- 1,480 mm
- Prześwit pod pojazdem
- 330 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 6.2 litrów
- Wysokość siedzenia
- 945 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 104.5 kg