
Stworzony by wygrywać
KX450 zawsze był budowany z jednym głównym założeniem inżynierów Kawasaki: aby zawodnicy jeżdżący na Kawasaki zawsze stawali na najwyższym stopniu podium i wygrywali wyścigi. Dziedzictwo crossowych modeli KX sięga prawie 40 lat. Teraz, producent z Akashi przedstawia bezkonkurencyjny motocykl klasy MX1 z jeszcze mocniejszym silnikiem zamontowanym w lżejszej ramie.
Pierwsze hydrauliczne sprzęgło Kawasaki w motocrossie zapewnia bardziej bezpośrednie odczucia I lżejszą pracę dźwigni.
Możliwość szybkiego odpalenia silnika może zdecydować pomiędzy utrzymaniem Cię na prowadzeniu, bądź koniecznością przebijania się na czoło stawki.
Używając zworek DFI, jeździec ma łatwy i szybki dostęp do wyboru jednej z trzech map (standard, soft, hard) dostępnych w ECU.
Dopełniając potężny silnik, lekkie, zwinne prowadzenie przyczynia się do lepszych czasów okrężeń KX450. Podczas gdy dodanie elektrycznego startera I powrót do widelca sprężynowego podniosło wage, Inżynierowie Kawasaki starali się ograniczyć przyrost masy do minimum. W rezultacie to, jak dotąd, najsmuklejsze nadwozie KX450 z bardzo konkurencyjną masa całkowitą 110kg – wyższą o jedynie 1.3kg.
Kontroler kalibracyjny KX FI – przenośne, poręczne urządzenie umożliwia jeźdźcom wprowadzanie zmian w mapach silnia poprzez wpięcie go w jednostkę ECU bez potrzeby używania komputera czy źródła zasilania. Wyposażony w siedem wstępnie ustawionych map.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik jednocylindrowy
- Pojemność skokowa silnika
- 449 cm³
- Średnica x skok
- 96 x 62.1 mm
- Stopień sprężania
- 12.5:1
- Układ zaworów
- 4 zawory DOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 44 mm x 1
- Zapłon
- Digital DC-CDI
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Smarowanie
- Smarowanie wymuszone, półsucha miska olejowa
- Przełożenie
- 5-biegowa
- Przeniesienie napędu
- Łańcuch
- Przełożenie podstawowe
- 2.727 (60/22)
- Przełożenie biegu 1
- 1.750 (28/16)
- Przełożenie biegu 2
- 1.412 (24/17)
- Przełożenie biegu 3
- 1.188 (19/16)
- Przełożenie biegu 4
- 1.000 (19/19)
- Przełożenie biegu 5
- 0.875 (21/24)
- Przełożenie całkowite
- 3.846 (50/13)
- Sprzęgło
- Mokre wielotarczowe, manualne
- Hamulce, przednie
- Tarcza pół-pływająca, 270 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójne tłoczki
- Hamulce, tylne
- Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
- Zawieszenie, przednie
- Widelec odwrócony teleskopowy, ø49 mm, z tłumieniem dobicia i odbicia.
- Zawieszenie, tylne
- Nowy Uni-Trak. Tłumienie dobicia: 19-stopniowe (z niską prędkością). Napięcie wstępne sprężyny: w pełni regulowane
- Typ ramy
- Obwód, aluminium
- Ślad
- 122 mm
- Skok zawieszenia, przednie
- 305 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 307 mm
- Opona, przednia
- 80/100-21 51M
- Opona, tylna
- 120/80-19 63M
- Kąt skrętu L/P
- 42° / 42°
- Dł x Szer x Wys
- 2,185 x 820 x 1,265 mm
- Rozstaw osi
- 1,485 mm
- Prześwit pod pojazdem
- 340 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 6.2 litrów
- Wysokość siedzenia
- 955 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 110.0 kg