
Król klasyków
W800 jest motocyklem adresowanym do szerokiego grona odbiorców ceniących klasyczny styl. Oferuje łatwe prowadzenie i wysoki poziom rzemieślniczego wykonania (jap. kodawari). Spośród trzech modeli serii W, W800 jest najbliższe oryginałowi, pozwalając motocykliście zrozumieć przyjemność i satysfakcję z posiadania motocykla wzorowanego na maszynie z lat 60-ych. Wraz z nadejściem W800 kierowcy mogą się cieszyć pełną gamą serii W.
Silnik o pojemności 773 ccm zapewnia wysoki moment obrotowy w zakresie średnich i wysokich obrotów. Wibracje silnika, przypominają motocykliście, że jest to silnik dwucylindrowy. Wtrysk paliwa zapewnia czystą, wydajną i bezproblemową pracę silnika. w przeciwieństwie do silników W800 Street i W800 Cafe, których pokrywy są czarne, W800 posiada chromowaną obudowę, co podkreśla jego klasyczny charakter i naturalne piękno.
Chromowane emblematy na zbiorniku świetnie uzupełniają się z błyszczącym lakierem butelkowej zieleni. Nakładki kolanowe zbiornika są takie same jak w W800 Cafe.
Duże, okrągłe kierunkowskazy z pomarańczowymi soczewkami, stanowią uzupełnienie klasycznego stylu. Wraz z chromowanymi elementami nadwozia stanowią kwintesencję klasyki.
Charakterystyczna czcionka zegarów oraz chromowane obręcze, sprawiają że mamy do czynienia z zegarami w stylu retro. Wyświetlane informacje są ograniczone do niezbędnego minimum.
Przednia lampa jest połączeniem stylu retro i nowoczesnego designu. Jej średnica, wynosząca 170 mm, sprawia że strumień światła jest szeroki i jasny, co znacznie poprawia widoczność, komfort oraz bezpieczeństwo jazdy nocą. Światła pozycyjne znajdują się w komorach świateł drogowych. Wypukła soczewka i chromowany pierścień nadają nowemu W klasycznego wyglądu.
Koło przednie o średnicy 19” oraz tylne o średnicy 18” zapewniają W800 klasyczne prowadzenie: równowagę między łatwością skręcania a stabilnością na drodze prostej. Duże przednie koło nawiązuje do stylu spokojnej jazdy, podczas której kierowca tego motocykla nigdzie nie musi się spieszyć. Dla porównania koła modeli W800 Street oraz W800 Cafe (18” przód/18” tył) dają możliwość bardziej sportowego prowadzenia.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony powietrzem, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie pionowym
- Pojemność skokowa silnika
- 773 cm³
- Średnica x skok
- 77 x 83 mm
- Stopień sprężania
- 8.4:1
- Układ zaworów
- 8 zaworów SOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 34 mm x 2
- Zapłon
- Digital
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Smarowanie
- Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
- Moc maksymalna
- 35 kW {48 KM} / 6,000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy
- 62.9 N•m {6.4 kgf•m} / 4,800 obr./min
- Przełożenie
- 5-biegowa
- Hamulce, przednie
- Pojedyncza tarcza 320 mm. Zacisk: dwutłoczkowy
- Hamulce, tylne
- Bęben, 270 mm
- Zawieszenie, przednie
- Widelec teleskopowy 41 mm
- Zawieszenie, tylne
- Dwa amortyzatory. Napięcie wstępne sprężyny: 5-stopniowe
- Typ ramy
- Typu double-cradle, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
- Ślad
- 108 mm
- Skok zawieszenia, przednie
- 130 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 107 mm
- Opona, przednia
- 100/90-19M/C 57H
- Opona, tylna
- 130/80-18M/C 66H
- Kąt skrętu L/P
- 37° / 37°
- Dł x Szer x Wys
- 2,190 x 790 x 1,075 mm
- Rozstaw osi
- 1,465 mm
- Prześwit pod pojazdem
- 125 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 15 litrów
- Wysokość siedzenia
- 790 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 221 kg