
Doładowane emocje
Nasz najlepszy silnik 998 ccm został wzmocniony przez technologię znaną z Ninja H2. Styl serii Z został połączony z technologią H2. Ekran TFT i najbardziej zaawansowana technologia dopełnia obraz motocykla doskonałego. Seria Z to ponad 50 lat historii. Teraz, gdy pojawił się Z H2 możesz „doładować” swoje życie emocjami związanymi z turbodoładowanym silnikiem. Technologia Kawasaki zawarta w tym nakedzie poprowadzi serię Z w przyszłość.
Specjalnie zaprojektowana rama ZH2, która jest w stanie sprostać turbodoładowanemu silnikowi, oferuje połączenie stabilności przy dużej prędkości i lekkość prowadzenia, która ułatwia prowadzenia przy jeździe miejskiej lub na krętych drogach. Kompaktowa rama – idealna dla modelu z kategorii naked posiada cechę równowagi miedzy sztywnością a elastycznością, co znacznie ułatwia sprostanie wszelkim warunkom podczas jazdy.
Przednie zaciski Brembo M4.32 typu monoblock wykonano w procesie obróbki pojedynczego bloku aluminium, dzięki czemu zacisk jest sztywny i zapewnia odpowiednią siłę hamowania. Zaciski zostały zamontowane radialnie co dodatkowo zwiększa poprawę osiągów hamowania.
Zaawansowana elektronika w modelu Z H2 obejmuje systemy takie jak KTRC, KCMF, KIBS oraz jednostkę IMU, która dostarcza informacje dotyczące nadwozia dla systemów KIBS oraz KTRC. Systemy te zapewniają spokój ducha podczas jazdy motocyklem z doładowanym silnikiem zapewniając jednocześnie dostęp do wielu informacji. Ponadto elektroniczny tempomat oraz KQS dodatkowo zwiększają wygodę jazdy.
Kontrolowane dostarczanie mocy przy wszystkich prędkościach zainspirowało do opracowania jednostki, która pozwala doświadczyć mocy 200 PS. Zwiększanie pojemności silnika w celu osiągnięcia większej mocy wiąże się ze wzrostem jego wymiarów i masy, co skutkuje marnowaniem wygospodarowanej mocy. Z H2 eliminuje ten problem poprzez doładowanie silnika sprężarką. Doładowany, 4-cylindrowy rzędowy silnik DOHC 16v o pojemności 998 cm3 generuje maksymalną moc 147kW (200PS) a jednocześnie jest lekki i kompaktowy. Skutkuje to potężnym przyspieszeniem, jakiego nie jest w stanie zapewnić cokolwiek z silnikiem wolnossącym.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
- Pojemność skokowa silnika
- 998 cm³
- Średnica x skok
- 76 x 55 mm
- Układ zaworów
- 16 zaworów DOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4 z owalnymi podprzepustnicami
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Moc maksymalna
- 147.1 kW {200 KM} / 11,000 obr./min
- Emisja C02
- 139 g/km
- Maksymalny moment obrotowy
- 137 N•m {14 kgf•m} / 8,500 obr./min
- Hamulce, przednie
- Podwójne tarcze pół-pływające, 300 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny montowany radialnie, monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
- Hamulce, tylne
- Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
- Zawieszenie, przednie
- Widelec odwrócony, 41 mm z bezstopniowym tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
- Zawieszenie, tylne
- Back-Link poziomy, gazowy amortyzator, z bezstopniowym tłumieniem odbicia i zdalną regulacją napięcia wstępnego sprężyny
- Typ ramy
- Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
- Skok zawieszenia, przednie
- 120 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 134 mm
- Opona, przednia
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Opona, tylna
- 190/55ZR17M/C (75W)
- Rozstaw osi
- 1,455 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 19 litrów
- Wysokość siedzenia
- 830 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 235 kg