Z H2

Doładowane emocje

Nasz najlepszy silnik 998 ccm został wzmocniony przez technologię znaną z Ninja H2. Styl serii Z został połączony z technologią H2. Ekran TFT i najbardziej zaawansowana technologia dopełnia obraz motocykla doskonałego. Seria Z to ponad 50 lat historii. Teraz, gdy pojawił się Z H2 możesz “doładować” swoje życie emocjami związanymi z turbodoładowanym silnikiem. Technologia Kawasaki zawarta w tym nakedzie poprowadzi serię Z w przyszłość.

Specjalnie zaprojektowana rama ZH2, która jest w stanie sprostać turbodoładowanemu silnikowi, oferuje połączenie stabilności przy dużej prędkości i lekkość prowadzenia, która ułatwia prowadzenia przy jeździe miejskiej lub na krętych drogach. Kompaktowa rama – idealna dla modelu z kategorii naked posiada cechę równowagi miedzy sztywnością a elastycznością, co znacznie ułatwia sprostanie wszelkim warunkom podczas jazdy.

Przednie zaciski Brembo M4.32 typu monoblock wykonano w procesie obróbki pojedynczego bloku aluminium, dzięki czemu zacisk jest sztywny i zapewnia odpowiednią siłę hamowania. Zaciski zostały zamontowane radialnie co dodatkowo zwiększa poprawę osiągów hamowania.

Zaawansowana elektronika w modelu Z H2 obejmuje systemy takie jak KTRC, KCMF, KIBS oraz jednostkę IMU, która dostarcza informacje dotyczące nadwozia dla systemów KIBS oraz KTRC. Systemy te zapewniają spokój ducha podczas jazdy motocyklem z doładowanym silnikiem zapewniając jednocześnie dostęp do wielu informacji. Ponadto elektroniczny tempomat oraz KQS dodatkowo zwiększają wygodę jazdy.

Kontrolowane dostarczanie mocy przy wszystkich prędkościach zainspirowało do opracowania jednostki, która pozwala doświadczyć mocy 200 PS. Zwiększanie pojemności silnika w celu osiągnięcia większej mocy wiąże się ze wzrostem jego wymiarów i masy, co skutkuje marnowaniem wygospodarowanej mocy. Z H2 eliminuje ten problem poprzez doładowanie silnika sprężarką. Doładowany, 4-cylindrowy rzędowy silnik DOHC 16v o pojemności 998 cm3 generuje maksymalną moc 147kW (200PS) a jednocześnie jest lekki i kompaktowy. Skutkuje to potężnym przyspieszeniem, jakiego nie jest w stanie zapewnić cokolwiek z silnikiem wolnossącym.

Dane techniczne:

Typ silnika
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
Pojemność skokowa silnika
998 cm³
Średnica x skok
76 x 55 mm
Układ zaworów
16 zaworów DOHC
Układ paliwowy
Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4 z owalnymi podprzepustnicami
Układ rozruchowy
Elektryczny
Moc maksymalna
147.1 kW {200 KM} / 11,000 obr./min
Emisja C02
139 g/km
Maksymalny moment obrotowy
137 N•m {14 kgf•m} / 8,500 obr./min
Hamulce, przednie
Podwójne tarcze pół-pływające, 300 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny montowany radialnie, monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce, tylne
Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie, przednie
Widelec odwrócony, 41 mm z bezstopniowym tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie, tylne
Back-Link poziomy, gazowy amortyzator, z bezstopniowym tłumieniem odbicia i zdalną regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Typ ramy
Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Skok zawieszenia, przednie
120 mm
Skok zawieszenia, tylne
134 mm
Opona, przednia
120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna
190/55ZR17M/C (75W)
Rozstaw osi
1,455 mm
Pojemność zbiornika paliwa
19 litrów
Wysokość siedzenia
830 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku
235 kg
Przewiń do góry