
Punktem wyjścia dla stworzenia Ninja H2R było dążenie do zaoferowania motocyklistom czegoś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyli. Ninja H2R wymaga szacunku i przyciąga
najbardziej utalentowanych i zaangażowanych zawodników. Projektanci poświęcili się stworzeniu najnowocześniejszego motocykla od podstaw. Zaktualizowana wersja
Ninja H2R zawiera wiele ulepszeń, w tym najbardziej zaawansowany pakiet elektroniczny Kawasaki oraz jeszcze sprawniejszy, najwyższej klasy amortyzator tylny Öhlins TTX. Fani Ninja mogą się spodziewać jeszcze intensywniejszych wrażeń.
Nowymi funkcjami są: rzędowe wyświetlanie kąta oraz funkcja nagrywania
maksymalnego kąta (możliwie dzięki dodaniu Modułu pomiaru bezwładności – IMU)
W miejscu lusterek Ninja H2R posiada specjalnie zaprojektowane aerodynamiczne skrzydła CFRP.
System wydechowy wykonany całkowicie z tytanu ma bardzo prosty układ, składający się z kolektora wydechowego, przewodów zbiorczych, rury wydechowej i prostego tłumika o kształcie megafonu.
Użycie kompaktowego modułu pomiaru bezwładności pozwala wspiąć się na jeszcze wyższy poziom precyzji, który jest krokiem naprzód w stosunku do już znakomitych KTRC, KLCM oraz KIBS.
IMU umożliwia monitorowanie bezwładności z uwzględnieniem 6 stopni swobody(DOF). Mierzone jest przyspieszenie w płaszczyźnie wzdłużnej, poprzecznej i pionowej oraz parametry roll-rate i pitch rate. Odchylenie jest obliczane przez ECU przy wykorzystaniu oryginalnego oprogramowania Kawasaki.
Aby umożliwić szybką i sprawną zmianę biegów zastosowano skrzynię kłową. Jest to rodzaj transmisji powszechnie stosowany w MotoGP, opracowany przy wykorzystaniu informacji płynących od członków zespołu Kawasaki Racing.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
- Pojemność skokowa silnika
- 998 cm³
- Średnica x skok
- 76 x 55 mm
- Stopień sprężania
- 8.3:1
- Układ zaworów
- 16 zaworów DOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 50 mm x 4 z podwójnym wtryskiem
- Zapłon
- Elektroniczny
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Smarowanie
- Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
- Moc maksymalna
- 228 kW {310 KM} / 14,000 obr./min
- Moc maksymalna z powietrzem RAM
- 240 kW {326 KM} / 14,000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy
- 165 N•m {16.8 kgf•m} / 12,500 obr./min
- Hamulce, przednie
- Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50 monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
- Hamulce, tylne
- Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: 2-tłoczkowy
- Zawieszenie, przednie
- Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
- Zawieszenie, tylne
- Nowy Uni-Trak, Öhlins TTX36 z gazowym amortyzatorem, zbiornikiem kombinowanym, dwuzakresowe (prędkość duża/ mała) tłumienie dobicia, tłumienie odbicia, regulacja napięcia wstępnego i sprężyny top-out
- Typ ramy
- Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie z płytą montażową wahacza
- Ślad
- 108 mm
- Skok zawieszenia, przednie
- 120 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 135 mm
- Opona, przednia
- 120/600 R17
- Opona, tylna
- 190/650 R17
- Kąt skrętu L/P
- 27° / 27°
- Dł x Szer x Wys
- 2,070 x 850 x 1,160 mm
- Rozstaw osi
- 1,450 mm
- Prześwit pod pojazdem
- 130 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 17 litrów
- Wysokość siedzenia
- 830 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku