Motocyklowa Fabryka Adrenaliny

Oficjalna strona MFA

motocyklowa fabryka adrenaliny motocykle kawasaki polska

Ninja HP 2 Carbon

Punktem wyjścia dla stworzenia Ninja H2R było dążenie do zaoferowania motocyklistom czegoś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyli. Ninja H2R wymaga szacunku i przyciąga
najbardziej utalentowanych i zaangażowanych zawodników. Projektanci poświęcili się stworzeniu najnowocześniejszego motocykla od podstaw. Zaktualizowana wersja
Ninja H2R zawiera wiele ulepszeń, w tym najbardziej zaawansowany pakiet elektroniczny Kawasaki oraz jeszcze sprawniejszy, najwyższej klasy amortyzator tylny Öhlins TTX. Fani Ninja mogą się spodziewać jeszcze intensywniejszych wrażeń.

Nowymi funkcjami są: rzędowe wyświetlanie kąta oraz funkcja nagrywania
maksymalnego kąta (możliwie dzięki dodaniu Modułu pomiaru bezwładności – IMU)

W miejscu lusterek Ninja H2R posiada specjalnie zaprojektowane aerodynamiczne skrzydła CFRP.

System wydechowy wykonany całkowicie z tytanu ma bardzo prosty układ, składający się z kolektora wydechowego, przewodów zbiorczych, rury wydechowej i prostego tłumika o kształcie megafonu.

Użycie kompaktowego modułu pomiaru bezwładności pozwala wspiąć się na jeszcze wyższy poziom precyzji, który jest krokiem naprzód w stosunku do już znakomitych KTRC, KLCM oraz KIBS.
 IMU umożliwia monitorowanie bezwładności z uwzględnieniem 6 stopni swobody(DOF). Mierzone jest przyspieszenie w płaszczyźnie wzdłużnej, poprzecznej i pionowej oraz parametry roll-rate i pitch rate. Odchylenie jest obliczane przez ECU przy wykorzystaniu oryginalnego oprogramowania Kawasaki.

Aby umożliwić szybką i sprawną zmianę biegów zastosowano skrzynię kłową. Jest to rodzaj transmisji powszechnie stosowany w MotoGP, opracowany przy wykorzystaniu informacji płynących od członków zespołu Kawasaki Racing.

Dane techniczne:

Typ silnika
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
Pojemność skokowa silnika
998 cm³
Średnica x skok
76 x 55 mm
Stopień sprężania
8.3:1
Układ zaworów
16 zaworów DOHC
Układ paliwowy
Wtrysk paliwa: Ø 50 mm x 4 z podwójnym wtryskiem
Zapłon
Elektroniczny
Układ rozruchowy
Elektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
Moc maksymalna
228 kW {310 KM} / 14,000 obr./min
Moc maksymalna z powietrzem RAM
240 kW {326 KM} / 14,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy
165 N•m {16.8 kgf•m} / 12,500 obr./min
Hamulce, przednie
Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50 monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce, tylne
Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: 2-tłoczkowy
Zawieszenie, przednie
Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
Zawieszenie, tylne
Nowy Uni-Trak, Öhlins TTX36 z gazowym amortyzatorem, zbiornikiem kombinowanym, dwuzakresowe (prędkość duża/ mała) tłumienie dobicia, tłumienie odbicia, regulacja napięcia wstępnego i sprężyny top-out
Typ ramy
Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie z płytą montażową wahacza
Ślad
108 mm
Skok zawieszenia, przednie
120 mm
Skok zawieszenia, tylne
135 mm
Opona, przednia
120/600 R17
Opona, tylna
190/650 R17
Kąt skrętu L/P
27° / 27°
Dł x Szer x Wys
2,070 x 850 x 1,160 mm
Rozstaw osi
1,450 mm
Prześwit pod pojazdem
130 mm
Pojemność zbiornika paliwa
17 litrów
Wysokość siedzenia
830 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku
Przewiń na górę