
Kawasaki Ninja H2 to niezależna maszyna będąca ucieleśnieniem pasji, poszukiwania doskonałości technicznej oraz chęci osiągnięcia ideału na drodze. Wyposażona w kompresor Ninja H2 zachwyci koneserów niecodziennymi detalami oraz nowym wymiarem przyspieszenia.
Ninja H2 wyposażona jest we wszystkie wymagane przez przepisy światła umożliwiające uczestniczenie w ruchu ulicznym. Z wyjątkiem żarówki oświetlającej tablicę rejestracyjną wszystkie światła są światłami typu LED.
Ninja H2 to pierwszy motocykl z innowacyjnym systemem KQS (Kawasaki Quick Shifter) umożliwiającym szybką zmianę przełożeń.
Kompresor zastosowany w Ninja H2 stworzony został przez projektantów silników motocyklowych Kawasaki przy udziale innych spółek grupy KHI.
Użycie kompaktowego modułu pomiaru bezwładności pozwala wspiąć się na jeszcze wyższy poziom precyzji, który jest krokiem naprzód w stosunku do już znakomitych KTRC, KLCM oraz KIBS.
IMU umożliwia monitorowanie bezwładności z uwzględnieniem 6 stopni swobody(DOF). Mierzone jest przyspieszenie w płaszczyźnie wzdłużnej, poprzecznej i pionowej oraz parametry roll-rate i pitch rate. Odchylenie jest obliczane przez ECU przy wykorzystaniu oryginalnego oprogramowania Kawasaki.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
- Pojemność skokowa silnika
- 998 cm³
- Średnica x skok
- 76 x 55 mm
- Stopień sprężania
- 8.5:1
- Układ zaworów
- 16 zaworów DOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 50 mm x 4 z podwójnym wtryskiem
- Zapłon
- Elektroniczny
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Smarowanie
- Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
- Moc maksymalna
- 170 kW {231 KM} / 11,500 obr./min
- Emisja C02
- 173 g/km
- Moc maksymalna z powietrzem RAM
- 178.5 kW {243 KM} / 11,500 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy
- 141.7 N•m {14.4 kgf•m} / 11,000 obr./min
- Hamulce, przednie
- Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50 monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
- Hamulce, tylne
- Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: Brembo, preciwstawny 2-tłoczkowy
- Zawieszenie, przednie
- Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
- Zawieszenie, tylne
- Nowy Uni-Trak, Öhlins TTX36 z gazowym amortyzatorem, zbiornikiem kombinowanym, dwuzakresowe (prędkość duża/ mała) tłumienie dobicia, tłumienie odbicia, regulacja napięcia wstępnego i sprężyny top-out
- Typ ramy
- Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie z płytą montażową wahacza
- Ślad
- 103 mm
- Skok zawieszenia, przednie
- 120 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 135 mm
- Opona, przednia
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Opona, tylna
- 200/55ZR17M/C (78W)
- Kąt skrętu L/P
- 27° / 27°
- Dł x Szer x Wys
- 2,085 x 770 x 1,125 mm
- Rozstaw osi
- 1,455 mm
- Prześwit pod pojazdem
- 130 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 17 litrów
- Wysokość siedzenia
- 825 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 238 kg