motocyklowa fabryka adrenaliny motocykle kawasaki polska

Ninja HP 2 Carbon

Unikalny koncept Ninji H2 został ulepszony i osiągnął jeszcze wyższy poziom. Ninja H2 Carbon to limitowana edycja motocykla, który nie ma sobie równych. Wiele elementów motocykla zostało wykonanych z włókna węglowego. Oprócz tego, motocykl ten wyposażony został
w tylne zawieszenie marki Ohlins oraz quick-shifter góra/dół. Ninja H2 Carbon wyprodukowana zostanie jedynie w ilości 120 sztuk.

Przednia górna owiewka wykonana z włókna węglowego od razu odróżnia Ninję H2 Carbon od standardowej Ninji H2. Wyglądem ten model bardziej nawiązuje do torowej Ninji H2R dodając jej jeszcze bardziej sportowego wyglądu. 

Aby umożliwić szybką i sprawną zmianę biegów zastosowano skrzynię kłową. Jest to rodzaj transmisji powszechnie stosowany w MotoGP, opracowany przy wykorzystaniu informacji płynących od członków zespołu Kawasaki Racing.

Kompresor zastosowany w Ninja H2 stworzony został przez projektantów silników motocyklowych Kawasaki przy udziale innych spółek grupy KHI.

Użycie kompaktowego modułu pomiaru bezwładności pozwala wspiąć się na jeszcze wyższy poziom precyzji, który jest krokiem naprzód w stosunku do już znakomitych KTRC, KLCM oraz KIBS. IMU umożliwia monitorowanie bezwładności z uwzględnieniem 6 stopni swobody(DOF). Mierzone jest przyspieszenie w płaszczyźnie wzdłużnej, poprzecznej i pionowej oraz parametry roll-rate i pitch rate. Odchylenie jest obliczane przez ECU przy wykorzystaniu oryginalnego oprogramowania Kawasaki.

motocyklowa fabryka adrenaliny motocykle kawasaki polska

Dane techniczne:

Typ silnika
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
Pojemność skokowa silnika
998 cm³
Średnica x skok
76 x 55 mm
Stopień sprężania
8.5:1
Układ zaworów
16 zaworów DOHC
Układ paliwowy
Wtrysk paliwa: Ø 50 mm x 4 z podwójnym wtryskiem
Zapłon
Digital
Układ rozruchowy
Elektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
Moc maksymalna
170 kW {231 KM} / 11,500 obr./min
Emisja C02
173 g/km
Moc maksymalna z powietrzem RAM
178.5 kW {243 KM} / 11,500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy
141.7 N•m {14.4 kgf•m} / 11,000 obr./min
Hamulce, przednie
Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50 monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce, tylne
Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: Brembo, preciwstawny 2-tłoczkowy
Zawieszenie, przednie
Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
Zawieszenie, tylne
Nowy Uni-Trak, Öhlins TTX36 z gazowym amortyzatorem, zbiornikiem kombinowanym, dwuzakresowe (prędkość duża/ mała) tłumienie dobicia, tłumienie odbicia, regulacja napięcia wstępnego i sprężyny top-out
Typ ramy
Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie z płytą montażową wahacza
Ślad
103 mm
Skok zawieszenia, przednie
120 mm
Skok zawieszenia, tylne
135 mm
Opona, przednia
120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna
200/55ZR17M/C (78W)
Kąt skrętu L/P
27° / 27°
Dł x Szer x Wys
2,085 x 770 x 1,125 mm
Rozstaw osi
1,455 mm
Prześwit pod pojazdem
130 mm
Pojemność zbiornika paliwa
17 litrów
Wysokość siedzenia
825 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku
238 kg
Przewiń do góry