TRK 502 z iksem czy bez iksa? Oba modele zaliczają się do klasy „adventure”. O ile 502 X jest bardziej „explorerem” to model 502 (bez iksa) jest bardziej szosowym podróżnikiem z angielska zwany „tourerem”. Wybór zatem sprowadza się do pytania w jakich warunkach będziemy wykorzystywać motocykl. Jeśli na dobrych i utwardzonych drogach i autostradach to TRK 502 będzie bardziej dopasowanym wariantem. W dodatku aluminiowe obręcze kół z szosowym ogumieniem i mniejsze o dwa cale przednie koło w trasie zapewniają precyzyjne prowadzenie a w mieście plepszą manewrowość.
TRK 502 posiada identyczne z modelem 502 X źródło napędu. To doskonały i sprawdzony dwucylindrowy silnik o pojemności 500 cm3. Dwa cylindry, cztery zawory i dwa wałki rozrządu (DOHC). Wibracje silnika niweluje skutecznie wałek wyrównoważający. Wysoki stopień sprężania oznacza wysoką sprawność silnika. Zaprojektowana we Włoszech pięćsetka rozwija 48 KM i 46 Nm. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią zapewnia motocyklowi nieprzeciętną dynamikę!
Strukturę nośną TRK 502 oparto na przestrzennej ramie kratownicowej zapewniającej bardzo dużą sztywność. Przednie koło ujmuje widelec teleskopowy typu „upside down” o rurach nośnych średnicy 50 mm i skoku 140 mm. Z tyłu pracuje dwuramienny wahacz wleczony wsparty na pojedynczym, centralnym elemencie resorująco-tłumiącym o regulowanej sile tłumienia i napięciu sprężyny. Oba zawieszenia zapewniają doskonałe prowadzenie kół i skutecznie izolują resztę motocykla od nierówności drogi.
Nad pracą trzech zacisków układu hamulcowego czuwa system ABS. Dwa dwutłoczkowe zaciski współpracują z dwiema tarczami o średnicy 320 mm umieszczonymi przy przednim kole. Z tyłu pracuje jedna tarcza o średnicy 260 mm. Siłę hamowania z łatwością dozuje się bardzo precyzyjnie.
Koła już „tradycyjnie” w TRK bez iksa są odlewane z lekkich stopów. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano obręcze o średnicy 17 cali.
Za sterami TRK 502 poczujemy się bezpiecznie i pewnie na autostradzie i w mieście. Składa się na to sztywność struktury nośnej, precyzja pracy zawieszeń, wydajny silnik, skuteczne hamulce i nieprzeciętnie wygodna pozycja za kierownicą.
Tutaj krzyżuje się fantazja włoskich stylistów z precyzją inżynierów. Futurystyczne kształty i doskonała funkcjonalność. Swoboda formy i celowość. Precyzja i fantazja.
Wysokiej jakości zawieszenie zapewnia doskonale kontrolowaną elastyczność wyłącznie tam, gdzie jest ona wymagana i absolutną sztywność i precyzję tam, gdzie jest to niezbędne. Takie zestawienie daje komfort i bezpieczeństwo.
Przestrzenna struktura nośna spawana ze stalowych rur o różnej średnicy zapewnia sztywność i lekkość znaną w konstrukcji mostów. Precyzyjnie dobrany kąt zastrzałów ramy sprawia, że są one ściskane lub rozciągane dając najkorzystniejsze przełożenie sztywności do masy.
Źródło napędu TRK 502 to zestaw najbardziej zaawansowanych rozwiązań silnikowych: dwa wałki rozrządu, cztery zawory na cylinder, wysoki stopień sprężania, nie bojące się wysokich temperatur wydajne chłodzenie cieczą z wymiennikiem ciepła olej – ciecz, oddzielny dla obu cylindrów wtrysk paliwa i wałek wyrównoważający.
This will close in 0 seconds