
Na codzień, w każdy teren
Off-road czy drogi asfaltowe? Poza miastem czy w mieście? Droga utwardzona czy jazda w teren?
– każda droga jest Twoja z nowym KLX 230.
W pełni cyfrowy panel przyrządów zapewnia szybki podgląd informacji na dużym ekranie LCD. Funkcje wyświetlacza obejmują: prędkościomierz, licznik kilometrów, podwójne liczniki przebytej podróży, wskaźnik paliwa, zegar i lampki kontrolne.
KLX230 wyposażony jest w całkowicie nowy, chłodzony powietrzem, czterosuwowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 233 cm3. Znaczącą moc dostosowaną do jazdy w terenie, uzupełnia duży, gładki moment obrotowy, który zapewnia równomierne przyspieszenie. Silnik jest kompaktowy, przyczyniając się do łatwości manewrowania i lekkości motocykla, a prosta konstrukcja, zapewniona przez chłodzenie powietrzem, czyni go idealnym do jazdy.
Rewolucyjny nowy system ABS, opracowany wspólnie z firmą Bosch, został starannie dostrojony, aby umożliwić jego funkcjonowanie zarówno na drodze, jak i poza nią. Zaprojektowany, aby pomóc motocyklistom skutecznie zatrzymywać się na krótkich dystansach system ABS zapewnia dodatkową pewność nowym i średniozaawansowanym użytkownikom podczas jazdy na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia. Przednie i tylne hamulce tarczowe zapewniają pewną siłę hamowania.
Całkowicie nowa rama rurowa, zaprojektowana od początku do jazdy w terenie, zapewnia stabilność prowadzenia niezbędną do pewnej jazdy poza ulicą. Obszerna informacja zwrotna od kierowców testowych Kawasaki, pomogła osiągnąć wysoce dopasowującą się równowagę między silnikiem a ramą, która pozwala szerokiej gamie motocyklistów cieszyć się KLX230.

Dane techniczne:
- Typ silnika
- Chłodzony powietrzem, 4-suwowy, silnik jednocylindrowy
- Pojemność skokowa silnika
- 233 cm³
- Średnica x skok
- 67 x 66 mm
- Stopień sprężania
- 9.4:1
- Układ zaworów
- 2 zawory SOHC
- Układ paliwowy
- Wtrysk paliwa: Ø 32 mm x 2 z podwójnymi zaworami dławiącymi
- Zapłon
- Digital CDI
- Układ rozruchowy
- Elektryczny
- Smarowanie
- Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
- Moc maksymalna
- 14 kW {19 KM} / 7,600 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy
- 19.8 N•m {2 kgf•m} / 6,100 obr./min
- Przełożenie
- 6-biegowa
- Przeniesienie napędu
- Łańcuch uszczelniony
- Sprzęgło
- Mokre wielotarczowe, manualne
- Hamulce, przednie
- Pojedyncza tarcza 290 mm, o obrysie falistym. Zacisk: Podwójny tłoczek z pojedynczym wyważonym uruchamianiem
- Hamulce, tylne
- Pojedyncza tarcza 220 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek
- Zawieszenie, przednie
- Widelec teleskopowy 41 mm
- Zawieszenie, tylne
- Uni-Trak Bottom-Link z gazowym amortyzatorem i 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego
- Typ ramy
- Obwód, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
- Ślad
- 116 mm
- Skok zawieszenia, przednie
- 220 mm
- Skok zawieszenia, tylne
- 223 mm
- Opona, przednia
- 2.75-21 45P
- Opona, tylna
- 4.10-18 59P
- Kąt skrętu L/P
- 45° / 45°
- Dł x Szer x Wys
- 2,105 x 835 x 1,165 mm
- Rozstaw osi
- 1,380 mm
- Prześwit pod pojazdem
- 265 mm
- Pojemność zbiornika paliwa
- 7.5 litrów
- Wysokość siedzenia
- 885 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku
- 134 kg